رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان گفت:سال گذشته 2 هزار و 160 پروژه در سطح کشور به بخش خصوصی واگذار شد که شامل 2 هزار و 88 پروژه استانی و 72 پروژه ملی بود
کد خبر: ۹۰۴۷۲۲۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ع لی هادی چگنی  امروز درجلسه اقتصاد مقاومتی لرستان با بیان اینکه این جلسه برای بررسی پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی برگزار می‌شود،گفت: حدود 325 پروژه نیمه‌تمام در لرستان جهت واگذاری به بخش خصوصی احصا شده است و پروژه‌های جدیدی که دستگاه‌های اجرایی اعلام کنند نیز به این لیست اضافه می‌شود.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت تعیین شده باید لیست پرویه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی را اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: برخی از این پروژه‌های مد نظر، پروژه‌هایی مانند استخرها هستند که ورود دولت از ابتدا به آن‌ها ضرورتی نداشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 450 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروزه‌های نیمه‌تمام در کشور نیاز است که شامل 6 هزار پروژه ملی و 70 هزار پروژه استانی می‌شود.

وی با بیان اینکه نقدینگی سرگردان در دست بخش خصوصی وجود دارد، عنوان کرد: بهتر این است که این نقدینگی در راستای تکمیل این پروژه‌ها و رونق صنعت ساخت‌وساز بکار گرفته شود.

این مسوول یادآور شد: دولت برای واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: سال گذشته 2 هزار و 160 پروژه در سطح کشور به بخش خصوصی واگذار شد که شامل 2 هزار و 88 پروژه استانی و 72 پروژه ملی بود.

چگنی گفت: سال گذشته در استان لرستان نیز 348 پروژه برای واگذاری مد نظر قرار گرفت که 93 میلیارد تومان واگذاری داشتیم و در سال جاری نیز تا کنون 24 میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های واگذاری در سطح استان می‌توانند قیمتی به‌عنوان مبنای فروش برای پروژه‌ها در نظر بگیرند، عنوان کرد: این کارگروه می‌تواند قیمت فروش را پایین آورده و این میزان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مشخص شده و نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: در بحث تهاتر بدهی دولت با پیمانکاران، می‌توان به جای بدهی دولت پروژه‌ای به پیمانکار واگذار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات