استاد دانشگاه وسایل ارتباطی را بسیار مرگبارتر از سلاح‌های سخت دانست و گفت: استفاده نادرست از وسایل ارتباطی مرگ افکار، عقاید و حتی خود افراد را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۴۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد دانشگاه در طرح یاوران ولایت ویژه فرهنگیان که در مشهد مقدس برگزار شد با بیان اینکه همراه با رشد فنّاوری‌های اطّلاعاتی و ارتباطی چهره جنگ‌ها و منازعات نوین بشری در دنيا نيز تغيير کرده و انواع جديدی از نبردها پا به عرصه وجود گذاشته  است، خاطرنشان کرد: جنگ الکترونيک ، جنگ اينترنتی ، جنگ رايانه‌ای ، جنگ مجازی ، جنگ اطّلاعاتی ، جنگ روانی ، جنگ رسانه‌ای ، جنگ سایبری ، جنگ‌های فضايی ، جنگ ستارگان ، جنگ نرم  نمونه هایی از نبردهای جدید در عرصه امروز جامعه می باشد.

عقیلی به برجسته ترين جنبه تهدیدات و جنگ نرم اشاره داشت و تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی و رسانه های ارتباط جمعی برای تضعيف کشورهای هدف و يا  بهره گيری از توان و ظرفيت این فضا به منظور دفاع از منافع ملی یک کشور بکار گرفته می شود.

وی عنوان داشت: وسایل ارتباطی بسیار مرگبار تر از سلاح های سخت می باشد ولی با این تفاوت که مرگ انسان به تدریج و بدون خون رنریزی می باشد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه ابزارهای عمده در نبردهای فضای مجازی و رسانه ای، فناوری های نوین ارتباطی می باشد بیان داشت: در حال حاضر قریب به50 درصداز مردمان جهان یعنی 3.2 میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند و طبق گزارش سازمان ملل تا پایان این دهه پهنای باند اینترنتی پرسرعت، 90 درصد از جمعیت کل جهان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

عقیلی به کاربردها و فرصتهای شبکه اجتماعی اشاره داشت و گفت: تبادل دانش و تجربیات( مدیریت دانش ) و اجرای برنامه های آموزشی و آگاهسازی، توسعه تعاملات و ارتباطات اجتماعی، توسعه برنامه های بهداشت و سلامت، توسعه فضای اطلاع رسانی اجتماعی، توسعه برنامه های فرهنگی و هنری، افزايش عقلانيت انتقادی در جامعه و متناسب با روحيات نسل جوان جامعه از جمله کاربردها و فرصت های شبکه های اجتماعی مجازی می باشد.

ارسال نظرات