خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دلار ۴۲۰۰ تومان رانت به وجود آورد و این امکان وجود ندارد که چنین دلار ارزانی به همه نیاز‌های کشور اختصاص پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۴۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم با اشاره به لزوم واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی اظهار کرد: موانع پیش روی این مساله برداشته شده است تا پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: در استان قم امکان ایجاد مشاغل خانگی، زیاد است و این بخش با سرمایه گذاری کم به سرعت به اشتغال می‌رسد، اکنون زمینه برای صادرات کالا به خارج از کشور فراهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دلار ۴۲۰۰ تومان رانت به وجود آورد و این امکان وجود ندارد که چنین دلار ارزانی به همه نیاز‌های کشور اختصاص پیدا کند.

لاریجانی با اشاره به لزوم مراقبت از بخش صنعت در وضعیت کنونی اظهار کرد: باید از این بخش مراقبت شود و همه در کشور و استان قم بسیج شوند تا بخش صنعت سرپا بماند، در ماه‌های اخیر شاهد رشد ناگهانی نرخ ارز در کشور بودیم که به این دلیل قیمت مواد اولیه موردنیاز واحد‌های تولیدی هم بالا رفت.

وی ادامه داد: واحد‌های تولیدی نیاز به نقدینگی برای ادامه کار دارند که باید سیستم بانکی در این بخش واحد‌های تولیدی را همراهی کند، باید بخش صادرات توسط واحد‌های تولیدی فعال شود. ظرفیت افزایش صادرات به کشور‌های مجاور وجود دارد و استان قم دارای توان مناسبی در زمینه صادرات با توجه به کارنامه گذشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدکنندگان اگر پیشنهادی در زمینه اشتغال در سطح کلان دارند، آن را به ستاد‌های ملی ارائه بدهند تا شاهد ایجاد و تثبیت اشتغال و افزایش صادرات باشیم.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح اشتغال روستایی حمایت از بخش اشتغال در روستا‌ها بود و قوانین در این زمینه تدوین شده است، مدیران باید ضمن رعایت قوانین از ظرفیت‌های موجود برای رفع موانع پیش روی ایجاد اشغال در مناطق روستایی استفاده کنند.
ارسال نظرات