تباکی توسعه باغ‌های انجیر، فرآوری و سودآوری، ایجاد اشتغال پایدار، برندسازی انجیر، توسعه گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی را از اهداف مهم برگزاری جشنواره انجیر برشمرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۹۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدرضا تباکی در آئین آغاز به کار پنجمین جشنواره مرغوبترین انجیر ایران در گلوگاه افزود: برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر چهار سرمایه گذار به استان معرفی شدند که تاکنون ۲ سرمایه گذار به مرحله نهایی دریافت تسهیلات رسیده اند و تلاش داریم تا با راه اندازی چهار مرکز صنایع تبدیلی، سودآوری انجیر را برای طول سال در شهرستان گلوگاه داشته و فقط به ۲ ماه خلاصه نشود.

وی توسعه باغ‌های انجیر، فرآوری و سودآوری، ایجاد اشتغال پایدار، برندسازی انجیر، توسعه گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی را از اهداف مهم برگزاری جشنواره انجیر برشمرد.

فرماندار گلوگاه گفت:: اکنون مجوز ایجاد یک مرکز صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر به سه میلیارد تومان و یکی دیگر با ۵۱۵ میلیون تومان اخذ شده و به زودی شاهد توسعه اقتصادی در این بخش خواهیم بود.

طبق برآورد‌ها حدود ۱۵۰ هکتار باغ‌های انجیر در شهرستان گلوگاه وجود دارد که سالانه حدود ۱۰۰۰ تن انجیر در این شهرستان برداشت می‌شود.

با توجه به موقعیت جغرافیایی، اقیلم و آب و هوای مساعد شهرستان گلوگاه، محلی مناسب برای پرورش درخت انجیر است.

در این شهرستان انواع انجیر گلوگاه شامل انجیر سفید، سیاه، ۳ فصل و انجیر سفید دیررس (انجیر پاییزه) برداشت می‌شود.

انجیر سفید گلوگاه به علت کیفیت، مرغوبیت، ارگانیک بودن و طعم و مزه مطلوب طرفدار بیشتری دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها