به منظور کنترل قیمت ها و مقابله با احتکار کنندگان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه رئیس و بازرسان صنعت ،معدن و تجارت استان از برخی واحدهای صنفی شهر یاسوج بازدید کردند.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۸۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه احتکار کنندگان، گران فروشان و کم فروشان نمی‌توانند با حضور مستمر دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های متولی در بازار خللی ایجاد کنند گفت:برای رسیدگی سریع به پرونده‌های تخلفات بازار نظیر احتکار، گران فروشی و کم فروشی شعبه ویژه‌ای پیش بینی شده است.
کرمی با اشاره به اینکه دستگاه قضا هیچ گونه مماشاتی با متخلفان بازاری ندارد باز نکردن انبار‌های کالا‌ها بر روی بازرسان را جرم دانست و افزود:چنانچه صاحب انبار ذخیره کالا‌های اساسی مردم برای بازرسی از آن‌ها با بازرسان همکاری نکنند با مجوز‌های قانونی دستگاه قضا اقدام به بازکردن قفل انبار می‌کند.
وی همچنین ایجاد ضرب و جرح بازرسان توسط صاحبان واحد‌های صنفی را جرم برشمرد و گفت:در صورت مشاهده با افراد خاطی به شدت برخورد می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت: گشت‌های مشترک به طور مستمر و شبانه روزی در بازار‌های استان انجام می‌شود.
دیودیده از راه اندازی سامانه ثبت کالا در این اداره برای اعلام موجودی انبار‌های ذخیره سازی کالا‌های اساسی در آینده نزدیک خبر داد و افزود:با راه اندازی این سامانه صاحبان انبار‌ها مکلفند بصورت روزانه موجودی انبار‌ها و ورورد و خروج کالا‌های خود را ثبت و به این سازمان اعلام کنند.
ارسال نظرات