معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای اهداف شورای راهبردی جمعیت نیازمند تصمیمات و راهکارهای کارشناسی و اصولی است.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۰۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
محمدکاظم نظری در نشست شورای راهبردی جمعیت استان، اظهار داشت: جوانی جمعیت یک مزیت در استان است، اما باید برای حل مشکلات قشر جوان تلاش و اقدام شود.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: معضل طلاق در یک دوره هفت ساله افزایش چشمگیری در استان داشته است که این مسئله نگران کننده است و کاهش آن نیازمند راهکار‌های جدید است.
وی افزود: از جمله این راهکار‌ها توانمندی و فعال‌تر شدن مراکز مشاوره خانواده و تمرکز بر روی شورا‌های حل اختلاف است.
نظری عنوان کرد: در راستای افزایش نرخ موالید در استان مراکزناباروری در دست احداث است و همچنین میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال و زیر ۵ سال نیز در حال کاهش است.
وی بیان کرد: برخی از مشکلات در زمینه جمعیت از دست استان خارج است و باید در سطح کشوری و ملی حل شود.
نظری گفت: بخشی از مهاجرت‌ها در استان اجتناب ناپذیربوده و به دلیل وجود برخی کمبود‌ها و مشکلات است.
معاون سیاسی استاندار بیان کرد: باید برای افراد مهاجرت کننده در استان سیاست‌های اعمال شود که به جای حاشیه‌نشین شدن مولد باشند.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: اولویت‌های که در این خصوص به استان اختصاص دارد تعیین، مصوب و با همکاری ادارات مربوطه اجرا شود.
نظری دلیل افزایش نرخ بیکاری در استان را افزایش جمعیت فعال دانست و گفت: این معضل به دلیل کم کاری دستگاه‌های مربوطه نیست و نباید معضلاتی همچون طلاق و بیکاری از سوی رسانه‌های محلی سیاه‌نمایی شود بلکه انتظار می‌رود اصحاب رسانه با ارائه راهکار‌های عملی و اصولی گامی در راستای رفع این آسیب‌ها بردارند.
ارسال نظرات