آزاده سرافراز یزدی گفت: فساد در بین برخی آقازداده‌ها و برخی مسئولینی که دردوران قبل و اکنون دارای منصب بوده‌اند و از جایگاه خود سوء استفاده کرده‌اند و زمینه‌ای برای فرزندان و بستگان خود فراهم کرده‌اند آفت انقلاب است.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۱۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین فرمی باف از آزادگان یزدی و متولد سال 42 است که تقریبا هشت سال در زندان‌های رژیم بعث عراق به سر برده است. وی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا گفت: اولین بار در آبان ماه سال 60 به جبهه اعزام شدم و در سومین اعزام خود به جبهه در آبان ماه سال 61 در عملیات محرم به اسارت نیورهای بعث درآمدم.

وی در خصوص شرایطی که در مدت اسارت داشته است، عنوان کرد: وضعیت آنجا تقریبا از معنی اسارت مشخص است با این حال نیروهای بعث عراق رفتاری که با اسرا داشتند برخلاف قوانین بین المل بود، محدویت‌های زیادی را از نظر محل اسکان، تغذیه، بهداشت و .. در اتاق‌ها داشتیم، چندین برابر ظرفیت یک اتاق اسیر در آن جا داده بودند و می‌توان گفت در مدت اسارت هیچ کدام از اسرا غذای سیر نخورند.

فرمی باف با بیان اینکه برخوردهایی که در مدت اسارت با ما می شد با موازین عرفی و بین المللی در تضاد بود، ادامه داد: در مدت اسارت به صورت دسته جمعی شکنجه میشدیم برای نمونه در عید فطر سال 67 بود که در کمتر از چند ساعت سه مرتبه به اسرا حمله کردند و به صورت بسیار وحشیانه اسرا را زدند و از دیگر کارهایی که می‌کردند دست بردن در نامه‌هایی که به اسرا فرستاه شده بود و حذف و خط زدن بخشی از نامه بود و یا اینکه توسط منافقین به دروغ خبرهای تلخ و خبر فوت بستگان و خانواده در نامه اسرا اضافه می‌شد.

فرمی باف که اکنون بارنشسته نیروهای مسلح هست و به عنوان مدرس دانشگاه فعالیت دارد، در خصوص شرایط کنونی جامعه گفت: شرایط امروز ما متاسفانه به دلیل عدم توجه به فرموده امام(ره) که تاکید داشتند سعی کنید به سمت رفاه طلبی نروید و خود را با پایین ترین سطح جامعه هماهنگ کنید اتفاق افتاده است متاسفانه به مرور به خصوص بعد از جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی شکل گرفت و بودجه‌هایی که در اختیار مسئولان به عنوان سازندگی بود زمینه را کارهای خلاف فراهم کرد.

این آزاده سرافراز یزدی تصریح کرد: هر چقدر از ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های دوران جنگ فاصله گرفتیم رفاه طلبی و مادی گرایی در زندگی بین مسئولان نمود بیشتری پیدا کرد و همین‌ها باعث شد طیف وسیعی از مسئولان مسیر خود را از آرمان‌های انقلاب جدا کنند و شاهد این هستیم که در نتیجه آن بی توجهی‌ها به فرمان امام(ره) جامعه به این جا کشیده شده است و مردم در این وضعیت دارند متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه جامعه از آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و دوران اولیه انقلاب به دلیل عملکرد بد مسئولان فاصله گرفته است، گفت: متاسفانه مسئولان راهی را رفتند که نظام برای بازگشت آنها به مسیر اصلی هزنیه سنگینی را باید بپردازد و واقعیت این است که کسانی که در مسند کار هستند و قبلا در مسند بودند و اکنون پرونده آنها در دادگاه‌ها مفتوح است چون برخورد جدی با آنها صورت نگرفته دیگر امر طبیعی و عادی برای هر کسی که در مسند کار قرار می گیرد شده است و اگر تقوا و اخلاص در بین مسئولین نباشد نتیجه آن همین چیزی می‌شود که در جامعه می‌بینیم.

فرمی باف ادامه داد: راه برون رفت از این وضعیت این است که بسیاری از مسئولینی که در پست‌های کلان قرار گرفتند با توجه به سن و سال و سوابقشان کنار گذاشته شوند و کسانی جایگزین آنها شوند که روحیه انقلابی و خدمت به مردم داشته باشند، بتوانند مشکلات مردم را حل کنند و چشم داشتی هم نداشته باشند همان اتفاقی که در دوران جنگ می‌افتاد زمانی که رزمندگان از جبهه برمی‌گشتند حقوق اندکی که می‌گرفتند را بدون هیچ چشم داشتی و مخفیانه آن را به صندوق کمک به جبهه می‌انداختند و این روحیه جهادی در آن دوران وجود داشت.

وی با بیان اینکه باید این روحیه جهادی و خدمت مردم در افرادی که در مسند امور قرار می‌گیرند وجود داشته باشد، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند عمده مشکلات ما داخلی است و اینکه همه مشکلات را ناشی از تحریم بدانیم و تلاشی برای حل مشکلات نداشته باشیم روش درست و تفکری غلط است که در جامعه شیوع پیدا کرده است.

فرمی باف تصریح کرد: راه برون از این وضعیت انقلابی گری و ورود جوانان انقلابی به عرصه خدمت است.اگر حس انقلابی گری در وجود مسئولان ما زنده شود و کسانی روی کار ببینید که حس انقلابی گری داشته باشند قطعا در پروسه زمانی چند ماهه از این بحران عبور می‌کنیم و کشتی انقلاب در مسیر اصلی انقلاب قرار می‌گیرد.

این آزاده یزدی با بیان اینکه سه فرزند دارم که دخترم ازدواج کرده و دو پسرم یکی دانشجوی مقطع کارشناسی و دیگری دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد است، گفت: فساد در بین برخی آقازداده‌ها و برخی مسئولینی که دردوران قبل و اکنون دارای منصب بوده‌اند و از جایگاه خود سوء استفاده کرده‌اند و زمینه‌ای برای فرزندان و بستگان خود فراهم کرده‌اند به عنوان آفت انقلاب است و گریبانگیر انقلاب شده است.

وی گفت: برخی اخباری که مستند و یا به صورت تخریبی منتشر می‌شود نشاندهنده این است که برخی مسئولین از جایگاه خود سوء استفاده و خیانت کرده‌اند و نتیجه آن این است که حس اعتمادی که 30 سال پیش مردم نسبت به انقلاب داشتند کمرنگ شده است و اینکه مردم الان تنها به خود فکر می‌کنند به همین دلیل است، مردم ما همان مردم انقلاب 30 سال پیش هستند و اگر آن حس اعتماد را به مردم بازگردانیم به راحتی می‌توان از مشکلات عبور کرد و به مراتب می‌توان از کشورهای همسایه مانند ترکیه در برابر مشکلات بهتر عمل کرد و تا زمانی که این حس بی اعتمادی به مسئولان در بین مردم وجود داشته باشد مشکلات حل نخواهد شد.
ارسال نظرات