سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه غدیر پیام تاریخ ساز و راهگشای انسان است، گفت: غدیر فرهنگ نامه ولایت و امامت است.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۴۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در سلسله سخنرانی‌های فرهنگی تبلیغی در رواق امام خمینی (ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: ماه ذی الحجه از ماه‌های مقدس و شریف در نزد مسلمانان است لذا در احادیث پیامبر (ص) بر فضیلت دهه اول ماه ذی الحجه تاکید شده است.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه رزق و روزی بخشش‌هایی است که خداوند به انسان در دنیا و آخرت می‌دهد تا بدان نیاز‌های مادی و معنوی خود را پاسخ دهد، گفت: انفاق موجب افزایش روزی انسان می‌شود لذا توجه به این مسئله در ماه ذی‌الحجه ضروری است.

وی افزود: دهه اول این ماه «ایام معلومات» نام دارد که در قرآن کریم ذکر آن شده است، از پیامبر (ص) روایت شده است که عمل خیر و عبادت در هیچ ایامی نزد حق تعالی محبوب‌تر از این دهه نیست.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت (ع) هیچگاه از هم جدا نمی‌شوند، گفت: چنگ زدن به قرآن و اهل بیت (ع) انسان را از سختی‌های دنیا و آخرت نجات می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: واقعه غدیر یک رویداد تاریخی نیست، بلکه فرهنگ نامه ولایت و امامت است که در این روز پیامبر اسلام (ص) با معرفی جانشین خویش راه هدایت انسان‌ها را برای مردم ترسیم کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه عید غدیرخم بزرگترین عید خدا بر روی زمین است، گفت: غدیر سرنوشت بشریت را با کامل کردن دین اسلام توسط امام معصوم (ع) رقم زد.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه غدیر پیام تاریخ ساز و راهگشای انسان است گفت: غدیر فرهنگ‌نامه ولایت و امامت است.

وی افزود: شیعیان باید در ترویج فرهنگ غدیر همچون فرهنگ عاشورا، فرهنگ فاطمی و مهدویت با ایجاد شور و نشاط اجتماعی با هدف نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه تلاش کنند و پیام‌های نهفته در غدیر را احیا کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها