همان همسر خودتان را دوست داشته باشید
کسانی که به یکدیگر دل بسته هستند سعی می کنند کاری را که طرف مقابلشان از آن خشنود می شود، انجام دهند، فرقی نمی کند رابطه بین والدین و فرزند باشد، دو دوست یا بین زن و شوهر. در هر رابطه ای محبت و علاقه طرفین به یکدیگر مانع از انجام رفتارهایی می شود که نارضایتی فرد را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۵۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ معنی عشق و رابطه، خریدن یک جعبه شکلات در روز عشاق یا منتظر رسیدن پیام های بی وقفه معشوق نیست. یک ارتباط راضی کننده میتواند منجر به خوشحالی، آرامش و رضایت (به معنای بازتابی از شادی افراد و ایجاد حس خشنودی از رابطه زناشویی) گردد. این تنها در صورتی امکان پذیر است که زوجین قوانین حاکم بر رابطه را رعایت کرده و هرکدام خود را مسئول بهتر شدن رابطه بدانند؛ اگر شما جزکسانی هستید که به دنبال بهبود رابطه خود با همسرتان هستید از انجام این موارد پرهیز کنید:

1.سعی در تغییر عادت های ذاتی طرف مقابل
در جامعه ما خانم ها وآقایانی هستند که چیزی تحت عنوان (انسان بی نقص) در ذهن خود دارند پس دائم سعی در تغییر طرف مقابل خود دارند. باور کنید که هیچ کس کامل نیست و سعی نکنید طرف مقابل را به صورت غیر واقعی تغییر دهید؛ او حق دارد که خودش باشد و انتخاب کند که در چه مواردی حاضر به تغییر است.

2.جستجوی مشکلات خانوادگی
در صورتی که رابطه شما با همسرتان شکر آب شده، با جستجوی مشکلات خانوادگی و بحث از رفتارهای ناپسند هریک از خانواده ها نه تنها مشکل پیش آمده حل نمی شود بلکه حس حقارت و طرد شدگی منتقل شده به طرفین خیلی سخت قابل جبران است.

3.هیچوقت دعوا نکردن
اگر تعریف شما از رابطه دوطرفه و عشق این است که هیچوقت نباید دعوا و درگیری در آن وجود داشته باشد باید بگویم لطفا همین الان این فکر را خط بزنید و بدانید که بقای یک رابطه به اختلاف نظری است که بین دو انسان ایجاد میشود ولی با عشق و محبت قادرند آن را حل کنند. رابطه سالم رابطه ای است که دوطرف اجازه دارند به دور از تهدید، تحقیر و توهین احساسات منفی خویش را در زمان مناسب بروز دهند و از اجتناب و انکار تفاوت های فردی پرهیز کنند.

4.صحبت نکردن
مراقب باشید اگر مشکلی هست فرد مقابل نمی تواند ذهن شما را بخواند پس بهتر است که راجع به آن صحبت کنید؛ صحبتی که محتوای آن وسیله ای برای ابراز ایرادها و انتقادها به دور از در نظر گرفتن خوبی های هر رابطه نباشد بلکه گفتگوی خالصانه از تمام افکار و احساساتتان که منجر به ایجاد حالِ بد در شما شده است.

5.استفاده دائم از تلفن همراه
لطفا به خاطر کسی که دوستش دارید چند دقیقه تلفن همراه تان را کنار بگذارید و باور کنید آسمان به زمین نمی اید. مردم اغلب فرض می کنند که تلفن همراه خیلی کم حواس شان را پرت می کند و هیچ اتفاق بزرگی نمی افتد اما بررسی ها نشان می دهد که در اغلب موارد وقتی یک زن و شوهر در حال صرف وقت با هم هستند، اگر این ارتباط توسط یک فرد مراجعه کننده یا تلفن همراه قطع شود شوق به ادامه ارتباط کم خواهد شد و کمتر احتمال دارد فرد در رابطه راضی بماند؛ این کاهش رضایت از رابطه، به نوبه خود، منجر به کم شدن رضایت از زندگی و ایجاد حس تنهایی وافسردگی در او خواهد شد. نقطه مشترک تمام تحقیقات ما را به این نتیجه میرساند که استفاده از تلفن همراه باعث تضعیف بنیاد شادی در روابط خواهد شد.

6.فراموش کردن بخشش
شما که به راحتی عذرخواهی غریبه ها را میپذیرید؛ آیا حاضرید به همین راحتی عذر خواهی همسر خود را بپذیرید؟ و اشتباهات او را ببخشید و گذشت کنید. آیا حاضرید در مقابل اشتباهی که کرده اید بگویید مرا ببخش؟ با خود منصف و صادق باشید .

انسانها دچار اشتباه می شوند و کینه توزی نه تنها به رابطه شما صدمه می زند، بلکه شما را دچار استرس می کند. اگر این اشتباهات بخشیده شود، زمینه ی اختلافات کمتر شد و تفاهم و همدلی در خانواده بیشتر می شود پس در اولین فرصت سعی کنید تنها فردی را که بی نهایت دلبسته او هستید را درک کنید، اشتباهش را ببخشید و به او بفهمانید که چقدر دوستش دارید.

7.مقایسه کردن
فرد قبلی که در او در رابطه یا حتی درآرزویش بوده اید را فراموش کنید و از مقایسه کردن شریک زندگیتان با افراد دیگر خودداری نمایید. به طور معمول اکثر مقایسه ها یا به منظور پيشگيري از بروز سردي در خانواده و ایجاد پویایی و جلب توجه در طرف مقابل صورت میگیرد یا به جهت ایجاد تغییر و اصلاح رفتار؛ مثلا خانم یا آقایی رفتار اخلاقي همسر خود را با رفتار مرد یا زن ديگر مقايسه و چون احساس مي كند كه همسر آن فرد در بروز چنين رفتاري نقش دارد و او نيز قصد تغيير رفتار همسرش را دارد در صورتی که این کار نه تنها سودمند نخواهد بود بلکه ممکن است منجر به خواسته های نابجا شود و رابطه تان را از حالت متعادل خارج کند و باعث پيدايش افكار پارانوئيدي و سوظن در فرد مقایسه شده میگردد و برای تداوم حيات خانوادگي امري زيانبار محسوب می شود.

8.دروغ گفتن
هیچ‌چیز بدتر از این نیست که نتوانید به نزدیک‌ترین فرد در زندگی یعنی همسرتان، اطمینان کنید. مسلمأ زندگی‌کردن با یک همسر دروغگو اصلا خوشایند نیست. ممکن است شما بارهای اول که دروغ می‌گوید چندان عکس‌العمل خاصی نشان ندهید اما بعد از مدتی، کم‌کم نسبت به او بی‌اعتماد می‌شوید یا گاهی با او به‌تندی و با عصبانیت برخورد می‌کنید. گاهی یک دروغ کوچک می تواند کل رابطه شما را خراب کند.رابطه باید براساس صداقت پایه گذاری شود تا در آن شما به هدف رابطه که آرامش است دست یابید. پس تا میتوانید صادق باشید البته این به این معنا نیست که حریمی برای خود قائل نباشید بلکه آنچه به رابطه شما مربوط میشود را در کمال صداقت بیان کنید.

منبع : تبيان

ارسال نظرات