غضنفری خاطرنشان کرد راه غلبه برخصومتهای آمریکا ، سازش کاری نیست ، بلکه مقاومت ، اقتدار و بکار بستن توانمندی ها، گره گشای وضعیت کنونی است .
کد خبر: ۹۰۴۷۴۶۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲

کلید حل چالش های کنونی و آینده کشور اعتماد ، همدلی و همکاری میان دولت و ملت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی ، نشست روشنگری سیاسی با سخنرانی دکترغضنفری رییس اداره تحلیل و هدایت سیاسی سپاه و کارشناس مسائل سیاسی درمسجد شهید بهشتی کاکی برگزارشد. دراین گردهمایی که جمعی از بسیجیان شهر کاکی حضور داشتند دکترغضنفری به تشریح وضعیت کنونی حاکم برکشورپرداخت. وی با اشاره به مسایل اقتصادی کشور گفت : هر چند شرایط فعلی جامعه ازجهت اقتصادی بسامان نیست ،اما به این معنا هم نیست که راه حلی برای غلبه بر چالشها وجود نداشته باشد،چراکه اساسا جمهوری اسلامی آنقدر اقتدار و ظرفیت دارد ودنیا نیزآنقدربزرگ است که بن بستی برسرراهش ایجاد نشود.

وی دربخش دیگر سخنان خود اظهار داشت اعتماد ، انسجام و همکاری بین دولت و ملت کلیدواژه پشت سر گذاشتن چالشهای کنونی وآینده است. چراکه دشمن درصدد آن است همه تلاش خودرا برای شکاف و تفرقه درکشور بکاربندد.  راهبر دشمن آن است تا با ایجاد دوقطبی موافقان ومخالفان موشک واقتدارمنطقه ای،همه ابزارهای قدرت ملی را از جمهوری اسلامی بستاند.  و هدف نهائی از فشارهای اقتصادی،ازبین بردن همه جنبه های اقتدارملی کشور و پس از آن وارد ساختن ضربه نهائی به ایران است.

غضنفری درادامه به این نکته اشاره کرد که همه مسئولین کشور وظایفی دارند و باید طبق قانون برای حل مسائل اقتصادی و معیشتی به تکالیف خودعمل کنند. ومردم نیز باید از مسئولان براساس وظایفی که قانون برعهده آنها گذاشته است ، کار و تلاش جهادی ومقابله با فساد را مطالبه نمایند.

دکتر غضنفری نقش جنگ روانی دشمن در ایجاد فضای ملتهب اقتصادی جامعه را پررنگ دانست و تصریح کرد : به گفته تعداد زیادی از کارشناسان ، بخشی از مشکلات اقتصادی کنونی ذهنی و روانی و ناشی از تبلیغات متراکم دشمنان و ناامیدی نسبت به آینده است. لذا دراین زمینه لازم است جامعه را آگاه وهوشیارترکرد. وی اضافه کرد : به عنوان مثال افزایش یک میلیونی سکه در چند ساعت با هیچ منطق اقتصادی و ریاضیات منبطق نیست وتحت تاثیرفضاسازی جنگ روانی دشمن است. والبته ازاین نمونه ها فراوان است.

 

غضنفری با یادآوری برخی از تجربیات تاریخی خاطرنشان کرد : راه غلبه برخصومتهای آمریکا ، سازش کاری نیست ، بلکه مقاومت ، اقتدار و بکار بستن توانمندی ها، گره گشای وضعیت کنونی است. وی با ذکر برخی نمونه های تاریخ معاصر و انقلاب تشریح نمودند که هرگاه عده ای به خیال خود خواستند بامذاکره وتعامل برنامه های خود را به پیش ببرند، دقیقا در همان وضعیت دشمن بیش از پیش توطئه هایش را افزون تر کرده است. وی دراین زمینه اضافه کرد دشمن ، زبان اقتدار وقدرت ملی را به خوبی و بهترازهرموضوع دیگری میفهمد ودرک میکند. وی در ادامه تاکید کرد :  نظام بین الملل ، نظامی عادلانه و ایده آل نیست که بنشینیم ومنتظربمانیم تا حق و حقوق ملت ایران را دودستی تقدیمش کنند،منطق حاکم بر جهان منطق قدرت و غلبه است .  البته این به معنای نفی نقش مذاکره هم نیست ، بلکه مقصود این است که مذاکرات و دیپلماسی نیز باید مقتدرانه و به پشتوانه اقتداروقدرت ملی باشد.

ارسال نظرات