نهایی شدن "تدوین برنامه 5 ساله سوم" در منطقه 20

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 تدوین برنامه 5 ساله سوم مدیریت شهری را به عنوان مهمترین برنامه در حال اجرای مدیریت شهری تهران برشمرد و گفت: تهیه برنامه خوب، تضمینی برای مدیریت کارآمد اداره شهر است.
کد خبر: ۹۰۴۷۴۷۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی در جلسه بررسی روند پیشرفت تدوین برنامه 5 ساله سوم گفت: برنامه 5 ساله سوم مدیریت شهری برای اولین بار با احصاء نقطه نظرات لایه های پایینی جامعه شهروندی و ساختار اداری در حال تدوین است که بالاترین سطح مشارکت ظرفیت های اجتماعی از نقاط قوت این اقدام به شمار می آید.

 

صفوی با اشاره به اینکه از این ظرفیت به وجود آمده بایستی به خوبی استفاده کرد، افزود: تدوین برنامه خوب عملیاتی مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه، تضمینی برای مدیریت کارآمد اداره شهر در آینده است.

 

وی با توجه به میزان مشارکت شهروندان تاثیرگذار منطقه 20، برنامه ای کارآمد را برای این منطقه جنوبی پیش بینی کرد و ادامه داد: نقطه نظرات بیش از 150 صاحب نظر، نخبه و فعال اجتماعی در خصوص نقاط ضعف و قوت محلات احصاء شده است و در تدوین برنامه های عملیاتی لحاظ خواهد شد.

 

صفوی رهیافت مورد استفاده در تدوین برنامه سوم شهر تهران، توسعه پایدار شهر را مبتنی بر 7 رویکرد آینده نگری، حکمرانی خوب، مشارکت و پشتیبانی، انعطاف پذیری، تاثیرگذاری، بارز بودن، پیوستگی و همگرایی برشمرد.

 

شهردار منطقه 20 مرحله تدوین برنامه سوم را مستلزم دقت و تلاش همه جانبه برشمرد و گفت: با تمرکز برنامه 5 ساله سوم بر ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان با هدف رضایتمندی آنان و بررسی نیازهای محلات به ویژه محلات کم برخوردار و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی، روز به روز شاهد بهبود وضعیت زیست محیطی شهر و افزایش روحیه نشاط و سرسبزی در بین شهروندان خواهیم بود.

 

وحید توده زارع سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه فاز اول و دوم تدوین برنامه 5 ساله سوم منطقه 20 مشتمل بر شناخت وضع موجود و بررسی موضوعات کلیدی مدیریت شهری نهایی شده است، گفت: نتایج حاصل از فازهای اجرا شده در تدوین برنامه 5 ساله سوم با حضور مشاور و مدیران ادارات معاونت های اجرایی مورد بررسی نهایی قرار گرفت.

 

توده زارع ادامه داد: این روند با حضور مشاور طرح و به صورت کارگاهی انجام گرفت و برای کاهش خطای ارزیابی، علاوه بر معاونت های مربوطه، نظر دیگر معاونت ها نیز احصاء شد تا بررسی های لازم انجام شود.

توجه به بارندگی های فصلی، اهتمام جدی به مناسبت های مذهبی پیش رو، پیش بینی برنامه های اجتماعی متناسب با دهه ولایت، ارائه خدمات به شهروندان در محل عرضه دام به مناسبت عید قربان، رسیدگی و حمایت از مدارس در چارچوب تفاهم نامه ها و توجه ویژه به فعالیت های نگهداشت شهر از دیگر موارد مورد تاکید از سوی شهردار منطقه 20 بود که در جریان جلسه مطرح شد.

 

جلسه شورای معاونین این هفته شهرداری منطقه 20 با محوریت بررسی نتایج حاصل از تدوین برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران در منطقه 20 با حضور شهردار منطقه، قائم مقام شهردار، معاونین، شهرداران نواحی، روسای ادارات در سالن شهید تهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه برگزار شد.

  

    

  

ارسال نظرات
آخرین اخبار