خبرهای داغ:
یادداشتی به بهانه ورود آزادگان عزیز به کشور سرافراز ایران؛
با ورود آزادگان عزیز به کشور سرافراز ایران، اشک‌ها و لبخندها با هم عجین شده بود تا انتظار یعقوبیان را به وصال یوسف‌ها پیوند دهند.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۱۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

روزی که اشک‌ها و لبخندها با هم عجین شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، نخستین گروه اسرای ایرانی در حالی عصر چنین روزی (26 مرداد 69) از طریق مرز خسروی و با استقبال گرم همرزمان و اقشار مختلف مردم وارد کشورمان شدند تا اولین گام مبادله اسرا میان دو کشور ایران و عراق که هشت سال با هم جنگیده بودند برداشته شود.

در این روز اشک‌ها و لبخندها با هم عجین شده بود تا انتظار یعقوبیان را به وصال یوسف‌ها پیوند دهند و در این میان چه دیدنی بود سجده شکری که آزدگان با ورود به کشور بر خاک میهن در مرز خسروی به جای آوردند و چه زیبا بود تجسم حضور فرزندان وطن در آغوش سرزمینی که غیرتش آوازه جهان و جهانیان شده بود.

در 26 مرداد سال 1369، آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند، آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است.

آن روز نقطه عطف پیروزی حق بر باطل و لشگریان خدا بر جنود شیطان و در واقع نقطه پایانی بر ادعای پوچ آمریکا و ایادی اجیرشده او همچون صدام شد.

آزادگان از روحیه بالای ایمانی برخوردار بودند و عشق به اسلام و انقلاب و عشق به امام(ره) و معنویت عاملی بود تا مقابل شکنجه‌های جسمی و روحی دشمن استقامت کنند و تمام سختی‌ها نتوانست هیچ خللی در روحیه آنان ایجاد کند.

آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه كوچك اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شكنجه های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند، آزادگان صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین كسان به قضای الهی بودند، انها سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند كه از همه جا و همه كس بریده و به خدا پیوسته بودند، آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایی یافته بودند.

آن روز میهن عزیز ما ایران اسلامی، چراغانی بود و شعف و سروری وصف‌ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و دفاع مقدس سراسر ایران را فرا گرفته بود.

آنها توانستند در سال‌های زجر و شکنجه و درد و بیماری جسمى، روح و روان خود را حفظ کنند تا در بازگشت به میهن، در صحنه‌های مختلف اجتماعى، سرمشق و نمونه‌ای برای همگان باشند، تا در دوران بالندگی، ملت ما پرصلابت‌تر و مقاوم‌تر با دشمنان خود روبه‌رو شوند و مشکلات‌ را با بردباری به منظور پیشرفت، ترقی و عظمت ایران اسلامی تحمل کنند؛ لذا بر ماست که از آزادگان عزیز درس استقامت و پایداری گرفته تا مقابل مشکلات بتوانیم ایستادگی کنیم و از هیچ قدرتی نهراسیم.

در پایان یاد و خاطره همه آزادگان عزیز به خصوص 119 آزاده شهرستان ملایر را گرامی می‌داریم و درود می‌فرستیم به روح بلند و ملکوتی سید آزادگان «حاج آقا ابوترابی» و تنهاترین سردار آزاده «حسین لشگری».

یادداشت از: محمد فتحی مسئول کمیسیون شاهد و ایثار گران شورای شهرستان ملایر

انتهای پیام/

ارسال نظرات