امام جمعه فارسان گفت: خائنان و یا ساده ‏لوحان سعى مى‏ كنند افكار عمومى را به این‌سو سوق دهند كه مقاومت فقط هزینه‏ ها را زیاد مى‏ كند و نباید ایستادگى كرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۴۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته  نماز جمعه شهر فارسان گفت: جنگ ۸ ساله و دفاع مقدس ملت ایران در برابر تهاجم بعثى - آمریكایى بود.
امام جمعه فارسان افزود: ملت ایران بعد از ۸ سال دفاع تاریخى در تابستان سال ۱۳۶۷ با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در حالى با پایان جنگ مواجه شد كه غیر از آگاهان سیاسى و اهل تحلیل، بسیارى پیروزى تاریخى ملت ایران را به تحقیق احساس نمى‏ كردند.

وی تصریح کرد: حتى برخى از ساده‏ لوحان داخلى و یا وابستگان به خارج در تابستان ۶۷ چنین جلوه مى‏ دادند كه ایران در جنگ با شكست مواجه شده است و خون‏ هایى كه درراه دفاع از عقیده و میهن ریخته شده است به هدر رفته است.

وی افزود: رهبر كبیر انقلاب در همان سال ۶۷ به‏ صراحت پیروزى ملت ایران در جنگ را اعلام كرد، اما تا زمانى كه آزادگان ملت ایران كه در چنگال رژیم بعث عراقى اسیر بودند آزاد نشدند، این پیروزى بزرگ بر همگان آشكار نشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک پور افزود: درواقع امر جشن پیروزى در دفاع ۸ ساله با اندكى تأخیر و در هنگام آزادى رادمردان مقاوم ایرانى برگزار شد. از این‌جهت باید بازگشت آزادگان به میهن اسلامى را جشن پیروزى ملت ایران در دفاع ۸ ساله دانست. جشنى كه ملت به ‏واقع آن را جشن گرفتند و درسى كه از آن آموختند این بود كه ملتى كه مقاومت و ایستادگى را پیشه خود سازد و با اتكاى به خدا درراه اهداف خود بایستد در نهایت پیروز خواهد شد، هرچند در كوتاه‏ مدت برخى ساده ‏لوحان و یا وابستگان و خائنان، ایستادگى و مقاومت ملت ایران را سرزنش كنند.

وی اظهار داشت: امروز نیز ما باید بدانیم كه پیروزى در جنگ اقتصادى با صبر و مقاومت ملت و رشادت عمومى مردم است كه محقق مى ‏شود.

وی بیان داشت: برخى كوته ‏نظران و یا خائنان امروز نیز چنین القاء مى‏ كنند كه ایستادگى در برابر دشمن حاصلى ندارد و پیروزى و سرافرازى در پى آن نخواهد آمد و بهتر است كه هرچه زودتر در برابر دشمن تسلیم شویم.
ملک پور ادامه داد: این خائنان و یا ساده‏ لوحان سعى مى‏ كنند افكار عمومى را به این‌ سو سوق دهند كه مقاومت فقط هزینه‏ ها را زیاد مى‏ كند و نباید ایستادگى كرد؛ درحالی‌که درس آزادگان به ملت ایران این بود كه ایستادگى باعث پیروزى است و طعم تلخ صبر به‌ مرور زمان و با ایستادگى امت اسلامى منجر به طعم شیرین پیروزى مى ‏شود.
خطیب جمعه فارسان گفت: این روز را گرامی می‌داریم و محضر همه آزادگان و رادمردان شهرستان فارسان تبریک عرض می‌کنیم .

ملک پور در ادامه با اشاره به روز جهانی مسجد که همزمان با سی ام مرداد و سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی است، افزود: در میان مساجد اسلامى از ابتداى ظهور اسلام تاكنون، مسجدالاقصى از اهمیت و تقدس ویژه و خاصى برخوردار بوده است؛ چرا كه این مسجد تاریخى كه سابقه احداث آن به زمان داوود نبى و حضرت سلیمان بازمی‌گردد، در ابتداى اسلام نیز، قبله اول مسلمانان گردید و سومین حرم شریف الهى به شمار مى ‏رود كه در آیه‏۲۱ سوره مائده، قرآن از آن با عنوان «اَرضَ المُقَدّسَه» یادکرده است.

وی تصریح کرد: از سوى دیگر این حرم شریف ارتباط تنگاتنگى با حادثه معراج رسول گرامى اسلام (ص) دارد و خداوند متعال نیز در نخستین آیه سوره اسرا به جایگاه و موقعیت آن اشاره و پیرامون آن را مبارك عنوان مى‏ كند.

وی بیان داشت: اما این مسجد شریف و مقدس، از زمان اشغال كشور فلسطین توسط رژیم صهیونیستى همواره مورد تعدی و تجاوز واقع‌شده و صهیونیست‏ ها با اطلاع از جایگاه این مسجد به ‏عنوان نمادى براى اتحاد مسلمین جهان و عاملى وحدت‌بخش در تقابل با دولت اسرائیل براى آزادى فلسطین، نابودى آن را از همان ابتداى پاى گذاشتن به این سرزمین مقدس، در دستور كار خود قرار داده ‏اند تا از این طریق بتوانند مانعى مهم براى تحقق اهداف خود براى تشكیل دولت اسرائیلى را از میان برداشته و نیز موفق شوند مسلمانان ساكن این سرزمین و هرگونه نماد اسلامى را از بین ببرند.

وی اظهار داشت: این هدفى بود كه از همان ابتداى شكل‏ گیرى جنبش صهیونیسم، بانیان این رژیم منحوس ازجمله «تئودور هِرْتْزِل» آن را رسماً اعلام نموده نام‌گذاری روز جهانى مسجد؛ ابتكارى براى مقابله با توطئه اسرائیل‏ که امیدواریم نسبت به این امر مهم دقت ویژه‌ای داشته باشیم.
ارسال نظرات