خبرهای داغ:
دبیر قرارگاه راهیان نور و مسئول مرکز اسناد دفاع مقدس وزارت جهاد کشاورزی:
دبیر قرارگاه راهیان نور و مسئول مرکز اسناد دفاع مقدس وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از 3 میلیون اسناد و مدارک ازدوران هشت سال دفاع مقدس در کل کشور جمع آوری شده اند.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۶۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علیرضا بارگاهی در سردشت اظهار کرد: قرارگاه راهیان نور وزارت جهادکشاورزی از سال 94 با مصوب ستاد مرکزی راهیان نور و ستادکل نیروهای مسلح فعالیت های خودرا به صورت رسمی در 4 منطقه اصلی جنوب، جنوب غربی، غرب و شمال غرب کشور آغاز کرد هر چند که این فعالیت ها به صورت خودجوش از زمان جنگ شروع شده بود.
 وی تصریح کرد : یکی از اهداف اداره کل امور ایثارگران جهادکشاورزی حفظ و نشر آثار جهاد در دوران دفاع مقدس است تا کنون 3 میلیون سند از اسناد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد جمع آوری شده که از این تعداد دو میلیون و 500 هزار آن ذخیره و حفظ شده که در حال نشر آن هستیم.
 دبیر قرارگاه راهیان نور و مسئول مرکز اسناد دفاع مقدس وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  اکثر استان ها کلیه آثار را ذخیره سازی کرده اند و تنها 500 هزار از اسناد باقی مانده، افزود: اسنادی که ذخیره شده شامل انواع و اقسام مکتوبات، عکس، فیلم، کارت ها و کدهای عملیاتی است که به صورت دیجیتال و رایانه ای در آمده و قابل استفاده در همه زمینه های پژوهشی ، آموزشی ، مقالات و کلیه بخش های فرهنگی و تحقیقاتی جامعه قرار می گیرد.
 وی همچنین بیان داشت: هدف اصلی از ذخیره سازی و نگهداری آثار اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در کلیه سطح جامعه و همچنین ترویج این فرهنگ در حوزه های علمی و آکادمیک و می تواند بهترین و موثرترین نیرو محرکه مقابله با جنگ نرم و جنگ اقتصادی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات