وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات گفت: 300 میلیارد تومان در حوزه ارتباطات در استان بوشهر هزینه شده است و این استان در رتبه هشتم ارتباطات در کشور قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۶۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به شهرستان عسلویه سفر کرده صبح امروز درجمع فعالان اجتماعی و روحانیون اهل سنت عسلویه درسالن اجتماعات فرمانداری عسلویه درسخنانی با اعلام این خبر گفت به استان بوشهر نگاه ویژه داریم استان بوشهر عقب ماندگی های انباشته درحوزه ارتباطات داشت که بیش از 300 میلیارد تومان درحوزه ارتباطات هزینه شده رتبه استان بوشهر درکشور ارتقاء یافته وبه رتبه هشتم رسیده است

جهرمی افزود کارهای خوبی درپارس جنوبی انجام شده و توسعه بی نظیری برای کل کشور صورت پذيرفته است همزمان با این اتفاقات خوب توسعه متوازن باید مد نظر باشد که برای کل کشور و جمعیت این منطقه داشته باشد كه با توسعه صنایع پایین دستی بخشی از مشکلاتی که دوستان مطرح کردند حل شود .

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلات ارتباطات و زيرساخت ها درشهرستان تصريح كرد: شبکه ارتباط موبایلی شهرستان مطلوب است و سرعت آن از میانگین استان بالاتر است در زمینه موبایل ما کم نگذاشته ایم خرابی اجتناب ناپذیراست وخرابی طبیعی است با توجه به شرلیط خاص سایت ها نیاز به هماهنگی بیشتر واخذ مجوز تردد هست که استاندار محترم هماهنگی لازم بین دستگاهها ایجاد کنند یک جاهای هم برای ایجاد سایت های جدید درنظر داریم اگر دربحث تملک زمین مساعدت کنند برای سرمایه گذاری توسعه مشکل نخواهيم داشت.

وزیر ارتباطات درموضوع تلفن ثابت نیز گفت: چون توسعه شهرهای عسلویه یک باره بوده است موجب بروز مشكلاتي در اين زمينه شد اما با این وجود تلاش می کنیم تاسه ماه آینده تلفن درانتظار نداشته باشیم .

هزینه 300 میلیارد تومان در حوزه ارتباطات در بوشهر

وي با اشاره به مشكلات در زمینه پوشش جاده ای در شهرستان عسلویه اظهار داشت: وضعیت خوب و مطلوبي حاكم است كه فقط 1 و نیم کیلومتر مشکل ارتباطي جاده اي وجود دارد که ظرف یک ماه آینده حل می شود .

آذری حهرمی با بيان اين مطلب كه تحقق مدرسه هوشمند نیاز چند مقوله دارد تصريح كرد: درلایه اتصال شبکه مدارس طبق برنامه ششم توسعه ما مکلف هستیم درشهرهای زیر 20 هزارنفر رایگان انجام دهیم تلاش داریم تا پایان برنامه ششم توسعه 8 هزار مدرسه به شبکه متصل کنیم.
وي افزود: درلایه خدمات به صورت مشترک با وزارت آموزش و پرورش انجام می دهیم و درلایه تجهیزات درحیطه مسئولیت آموزش و پرورش است

آذري جهرمي استقرار و مستقل شدن ادارات پست و مخابرات شهرستان را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: تا پایان سال اداره پست و مخابرات شهرستان عسلویه سریعا بايد از اين وضع خارج شوند و بصورت مستقل و از نظر چارت اداري توسعه پيدا كنند تا مشكلات آنها كاسته شود.

وی درپایان از تلاش های استاندار در رفع مشکل آب استان و از تلاش های فرماندار ، امام جمعه ونیز تلاش های خانم الماسی که پی گیر مسایل استان و شهرستان های جنوب هستتد قدرداني کرد .

ارسال نظرات