خبرهای داغ:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هیئات باید در صف اول خدمت به مردم باشند/منبر و هیئت بی هدف فایده ندارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هیئت‌ها باید در صف اول خدمت به مردم باشند، گفت: آن منبر و هیئتی که در آن هدف نباشد، و همچنین خدمت به مردم بخصوص به فقرا و نیازمندان نباشد، فایده ندارد.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۷۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
هیئات باید در صف اول خدمت به مردم باشند/منبر و هیئت بی هدف فایده ندارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در همایش هیئات محوری و برگزیده کشور، با بیان اینکه محبان اهل بیت (ع) در این رابطه که باید هیئت‌ها به مشکلات مردم ارتباط داشته باشند یا خیر اختلاف نظر دارند، گفت: در این رابطه دو نگاه وجود دارد، یکی در مداحی‌ها و مرثیه‌ها، اهل بیت (ع) را به عنوان باب الحوائج و... معرفی می‌کنند، ولی آن را به مکتب تبدیل نمی‌کنند و مسائل را فقط در حد فضائل شخصی اهل بیت (ع) محدود می‌کنند.

وی با بیان اینکه وقتی به اهل بیت (ع) امام گفته شد باید به دنبال مأموم باشیم، ادامه داد: بعضی فکر می‌کنند وقتی گفتیم معین الضعفا تمام است، این‌ها به دنبال مطالبه مردم هستند و این باید تبدیل به سنت و مکتب شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باب الحوائج یعنی کسی که به مسائل مردم رسیدگی می‌کند، ادامه داد: بعضی از هیئت‌ها و منبر‌ها راجع به اشخاص صحبت می‌کنند، ولی رابطه آن‌ها را با امروزه قطع می‌کنند، باید از اهل بیت درس گرفت.

وی با اشاره به هیئت‌ها و آخوند‌های سکولار، اظهار کرد: مولودی و مرثیه گرفتن و محدود بودن به زمان آن‌ها و اینکه آن‌ها را رهبر و امام ندانیم هم از این مصادیق است، وقتی می‌گوییم امام پس باید مأموم داشته باشد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه برخی در مقابل محرمات واکنش نشان نمی‌دهند، گفت: این‌ها اسلام شناس نیستند، باید تمام اسلام و هدف اسلام را بشناسیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ظهور امام زمان (عج) و استفاده از روایات، اظهار کرد: روایات برای ما گذاشته شده است، وگرنه آن حضرت که نیازی به روایات ندارند.

وی با بیان اینکه برگزاری مجالس و هیئت‌ها وسیله هستند برای رسیدن به هدف گفت: هدف توحید، عدالت، رشد انسان و جامعه و امر به معروف ونهی از منکر است، این‌ها اهداف اهل بیت (ع) هستند، اگر هیئت‌ها ما را به اهدافمان نرسانند خودشان انحراف هستند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به قضیه مشروطه و اتفاقات تبریز، گفت: باید به وظیفه خودمان عمل کنیم، در هیئت‌ها باید از اهل بیتی صحبت کنیم که از هر نظر الگوی در جه اول بوده‌اند، همچنین باید در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها احادیثی در رابطه با خدمت به مردم گفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هیئت‌ها باید در صف اول خدمت به مردم باشند، اظهار کرد: آن منبر و هیئتی که در آن هدف نباشد و همچنین خدمت به مردم بخصوص به فقرا و نیازمندان نباشد، فایده ندارد.

وی با اشاره به فعالیت بهائیان در مناطق محروم، گفت: در آن مناطق اصلاً فکر نمی‌کنند که این افراد بهایی هستند، می‌گویند چه انسان خوبی است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه شور بدون شعور فایده ندارد، اظهار کرد: البته شعور بدون شور هم فایده‌ای ندارد، این‌ها باید هردو و در کنار هم باشند.
ارسال نظرات