خبرهای داغ:
بچه‌های آزاده در آن دوران سخت و پرمشقت اسارت، حتی زیر سخت‌ترین شکنجه‌های جسمی و روحی، هیچ وقت تن به ذلت نداده، بلکه اتفاقاً محکم و استوارتر از دوران رزم، بر سر عقیده خود ایستادند.
کد خبر: ۹۰۴۷۵۸۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
صبر و پایداری آزادگان الگویی برای جامعه انقلابی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در ایام کودکی و نوجوانی که همزمان با دوران ستمشاهی پهلوی بود، این توفیق را پیدا کردیم که به نوعی هم محله‌ای بزرگانی، چون مرحوم آیت الله مشکینی و آیت الله جنتی باشیم و متاثر از فضای انقلابی هسته مرکزی قم در آن ایام ما نیز با تحولات و مسایل روز جامعه به خصوص اهداف متعالی حضرت امام (ره) در پیشبرد نهضت الهی و حیات بخش شان به خوبی آشنا شویم.

انقلاب که پیروز شد و به خصوص با آغاز جنگ تحمیلی به همراه برخی از طلاب و فضلای حوزه و در معیت رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) توفیق حضور در جبهه‌های جنوب و غرب را پیدا کردم و تقدیر الهی این گونه بود که سال ۶۲ و در جریان عملیات خیبر، مجروح شده و بلافاصله به اسارت نیرو‌های بعثی درآمدم.

دوران اسارت برای ما هر چند که چیزی در حدود هفت سالی طول کشید، اما صراحتاً باید عرض کنم که بهترین دوران زندگی ۵۴ ساله بنده همان ایام بود.

خوب یادم است که مرحوم حاج آقای ابوترابی که به حق سید آزادگان بود در جمع بچه‌ها می‌فرمود که دوستان قدر این لحظات و سال‌های اسارت را بدانید که بعد‌ها نسبت به آن غبطه می‌خورید و واقعاً نیز همین طور بود و امروز یاد و خاطره آن دوران هنوز برای حقیر، رقم زننده شیرین‌ترین لحظات عمر است.

نه تنها بنده بلکه همه آزادگان عزیز و بزرگوار این باور و اعتقاد قلبی در وجودمان است که صبر و استقامت در دوران سخت و غریبانه اسارت آن هم با وجود رژیم خبیث و ناجوانمرد صدام بعثی، تاسی به روش و سیره مظلومانه سیدالشهدا (ع) و اهل بیت ایشان بوده که بعد از واقعه عاشورا به اسارت امویان و کوفیان درآمدند، اما همین اسارت به تعبیر بانوی بی همتا، حضرت زینب کبری (س) همه اش زیبایی بود چرا که در آن اخلاص برای خدا و تحقق هدف الهی مطرح بود و بس.

بچه‌های آزاده در آن دوران سخت و پرمشقت اسارت، حتی زیر سخت‌ترین شکنجه‌های جسمی و روحی، هیچ وقت تن به ذلت نداده، بلکه اتفاقاً محکم و استوارتر از دوران رزم، بر سر عقیده خود ایستادند و به زیبایی ثابت کردند که به پیروی از سیره و مرام خمینی کبیر، در برابر همه دنیای استکبار، عزتمندانه و مقاوم ایستاده اند و خم به ابرو نمی‌آورند.

امروز نیز بی شک همین طور است چرا که اگر ما در برابر فشار‌های دشمن در عرصه‌های مختلف به خصوص مسایل اقتصادی استقامت و پایداری داشته باشیم و زیر بار حرف زور و ذلت نرویم، قطعاً نصرت الهی با ما یار خواهد بود و مشکلات نیز به تدریج با وحدت و همدلی و تلاش مضاعف و جدیت در مبارزه با فساد و تبعیض حل خواهد شد. ان‌شاالله.
حسن شوندی (آزاده و نویسنده دفاع مقدس)
ارسال نظرات