مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: اگر زمینه ازدواج برای جوانان فراهم باشد جوانان با فکر و روان آسوده به فعالیت خود می پردازند و در نتیجه جامعه آرام تر و موفق تری خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۰۴۷۶۱۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام مؤمنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: طرح پیوند آسمانی که هر ساله در این روز عزیز برگزار می‌شود از طرح‌های بسیار مبارکی است چرا که زمینه ازدواج آبرومندانه تعدادی از جوانان را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام مؤمنی مقدم افزود: ازدواج در اسلام بسیار مقدس و مورد سفارش است و البته بیشتر به بزرگتر‌ها سفارش شده که زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند و پاداش بزرگی هم برای آن‌ها از جانب پروردگار متعال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روایت داریم که واسطه گری در ازدواج بهترین واسطه گری هاست، بنابراین واقفان و خیرینی که به این امر توجه دارند قطعاً مورد توجه پروردگار قرار دارند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اظهار کرد: اگر زمینه ازدواج برای جوانان در جامعه فراهم باشد مطمئناً مشکلات و درگیری‌های ذهنی و روحی جوانان از بین می‌رود و به دنبال آن جوان با فکر آسوده تری به کار و فعالیت اجتماعی خود می‌پردازد، گرایش آن‌ها به دین و مذهب بیشتر و زمینه فساد و فحشا کمتر می‌شود و در نتیجه جامعه پاک‌تر و آرام‌تر و موفق تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این که در حدیث آمده است با ازدواج نصف دین انسان کامل می‌شود شاید بدین جهت است که بسیاری از دغدغه‌ها و وسوسه‌های نفسانی مربوط به همین فراهم نبودن شرایط ازدواج است و خود به خود بعد از ازدواج بسیاری از وسوسه‌ها کم یا حداقل قابل کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی در یک جامعه شرایط گناه باشد، ولی شرایط ازدواج نباشد دیگر باید فاتحه‌ی آن جامعه را خواند؛ مسیر آن جامعه به سمت نابودی خواهد بود.

مؤمنی مقدم یادآور شد: کسانی که تمایل دارند می‌توانند با شماره گیری کد #۲۵۲۹*۷۸۰* در وقف مشارکتی در زمینه ازدواج سهیم شوند.
ارسال نظرات