خبرهای داغ:
وارثی گفت: طبق آمار سه ماهه نخست سال 97 در حوزه کمک های نقدی و غیر نقدی در قالب تامین کمک هزینه مسکن، جهیزیه و ازدواج، دارو و درمان، اشتغال، تحصیل و معیشت خانواده های نیازمند، کمک های زیادی از سوی این اداره کل به مددجویان شده است.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۰۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

علیرضا وارثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۷ بیان کرد: طبق آمار سه ماهه نخست سال 97 در حوزه کمک های نقدی و غیر نقدی در قالب تامین کمک هزینه مسکن، جهیزیه و ازدواج، دارو و درمان، اشتغال، تحصیل و معیشت خانواده های نیازمند، کمک های زیادی از سوی این اداره کل به مددجویان شده است.

وی گفت: جمع نقدی مراکز دولتی و غیر دولتی بیش از ۴ میلیارد ریال و جمع غیر نقدی مراکز دولتی و غیر دولتی بیش از ۳ میلیارد ریال می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: اقدامات صورت پذیرفته برای جلب مشارکت های مردمی شامل راه اندازی موبایل پیمت، انعقاد تفاهم نامه درخصوص جانمایی صندوق های مشارکتها، جذب خیّر جهت تامین جهیزیه، پیگیری طرح داوطلبین و استفاد از حضور ارزشمند پزشکان در حوزه های تخصصی گوناگون می باشد.

وارثی در خصوص مشارکت خدماتی و داوطلبانه عنوان کرد: داوطلبان یکی از اهرم های موثر و یکی از بزرگ ‌ترین سرمایه ها و ستون های اصلی سازمان بهزیستی هستند و یکی از روش‌های کمک به سازمان فعالیت داوطلبانه است.

وی افزود: در واقع فعالیت داوطلبانه، یکی از چند فعالیت موجود در سازمان است که از نظرمهم بودن، در صدر برنامه های دیگر قرار دارد و دارای ارزش و اهمیت زیادی از حیث اقتصادی و سود رسانی به جامعه هدف سازمان می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: این کمک های داوطلبانه از سوی خیرین، جامعه پزشکان، گروه های نظام مهندسی، آموزشی فرهنگی، فنی و حرفه ای و سایر داوطلبان و اقشار جامعه است که در این امر خیر شرکت می کنند.

وارثی با اشاره به طرح حامی خاطرنشان کرد: در این طرح، فرزندان تحت پوشش در سنین متفاوت از بدو تولد تا 18 سالگی، توسط افراد خیرخواه، در زمینه های تحصیلی، درمانی، معیشتی و غیره مورد حمایت قرار گرفته و ماهانه مبالغی به حساب آنان واریز می شود که 160 کودک تحت حمایت 90 نفر خیر فعال می باشند.

وی در خصوص طرح شکرانه سلامت حقوق بگیران اضافه کرد: در این طرح کارکنان ادارات از طریق اهداء 4 رقم آخر فیش حقوقی و یا رقم های دلخواه از طریق حوزه مالی، مبالغ را جمع آوری و به حساب مشارکتهای بهزیستی واریز می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از طرح های حمایتی بهزیستی، طرح همت عالی (گلریزان ) است که جهت تامین بخشی از هزینه های مددجو باحضور تعدادی از خیرین محترم در مراکز بهزیستی گلریزان صورت می گیرد.

وارثی گفت: از دیگر طرح ها، طرح جمع آوری زکات فطریه است که طی هماهنگی های لازم با مراجع ذیصلاح و دفتر امام جمعه قزوین در روز عید سعید فطر صندوق هایی ویژه جمع آوری زکات فطره و کفاره در سطح شهر توزیع و مبالغ جمع آوری می گردد که مبلغ یک میلیارد ریال از مراکز دولتی و غیر دولتی به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: طرح های دیگری همچون طرح توزیع سبد غذایی و طرح افطاری ویژه مددجویان با کمک و حمایت خیرین همه ساله در سطح استان برای مددجویان و خانواده آنان تدارک دیده می شود که امسال ۱۷ مورد افطاری برای مددجویان فراهم شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در طرح حمایت تحصیلی ابرار،
اتاق بازرگانی استان قزوین از 31 محصل و دانشجوی نخبه، حمایت تحصیلی به ارزش ریالی ماهانه 1 میلیون ریال تا یک میلیون و هشتصد هزار ریال می نماید و لازم به توضیح است که طرح ابرار از دو سال گذشته در استان فعال می باشد.

وارثی عنوان کرد: اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی کشور 130 میلیون ريال که شامل 13 نفر به ازای هرنفر 10 میلیون ريال پرداخت کرده و براساس جذب خیرین درون و برون استانی 750 میلیون ريال که شامل 15 نفر به ازای هر نفر ۵۰ میلیون ريال پرداخت شده است.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها