نادری:

سازوکار توزیع کالاهای احتکاری مکشوفه روشن شود/ضرورت ارتقای عملکردستاد تنظیم بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:نباید زمانی که ارز برای واردات کالاهای اساسی با نرخ ترجیحی تعلق می گیرد، کالا با نرخ ارز آزاد به مردم به فروش برسد.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۴۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب نادری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره موضوع تنظیم بازار کالاهای اساسی گفت:با وجود کارشکنی های مکرر و اعمال تحریم ها از سوی آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران،باید مشکلی برای تامین معیشت مردم ایجاد نشود نباید زمانی که ارز برای واردات کالاهای اساسی با نرخ ترجیحی تعلق می گیرد، کالا با نرخ ارز آزاد به مردم به فروش برسد.    

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود:همراه با اختصاص ارز با نرخ ترجیحی برای کالاهای وارداتی، باید ساز و کار دقیق توزیع کالاهای مذکور نیز روشن شود، چرا که خیلی از مردم گلایه دارند قیمت کالاهای مصرفی بالا رفته است.

جلوگیری از فساد اقتصادی باید بصورت سیستمی تعریف شود

نماینده مردم پاوه،جوانرود،ثلاث باباجانی و روانسر اورامانات، تصریح کرد:در روند اختصاص ارز ترجیحی و توزیع کالاهای مذکور باید از رانت جویی توسط عده ای، جلوگیری شود و مفسدان اقتصادی باید براساس قانون مجازات شوند به نحوی که مجازات به بازدارندگی در ارتکاب به فساد اقتصادی منجر شود.

نادری در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:جلوگیری از فساد اقتصادی باید بصورت سیستمی تعریف شود به نحوی که پیشگیری در اولویت قرار بگیرد، حتی در توزیع کالاهای اساسی نیز باید عملکرد شفاف شود.

تامین مایحتاج مردم با اعمال مدیریت صحیح کار دشواری نیست

وی با بیان اینکه ارتقای عملکرد ستاد تنظیم بازار ضرورت دارد، ادامه داد:اینکه از صادرات محصولات که در داخل کشور به آن نیاز است جلوگیری شود، قابل توجیه بوده اما باید از تولیدکننده نیز حمایت کافی شود تا انگیزه برای رشد تولید حفظ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:با توجه به ظرفیت های فراوان در کشور در صورت اعمال مدیریت و نظارت موثر، تامین مایحتاج مردم کار دشواری نیست نکته دیگر اینکه باید کالاهای احتکار شده ای که کشف می شود بصورت شفاف و صحیح در چرخه توزیع قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار