موسوی بیوکی:

تقویت دیپلماسی نقش ایران در بازسازی سوریه را پررنگ می کند/ خدمات فنی و مهندسی در اولویت صادرات

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه آغاز عملیات بازسازی سوریه فرصت مناسبی برای شرکت ها و پیمانکاران ایرانی است، گفت: تقویت دیپلماسی لازمه صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور است.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۶۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آغاز عملیات بازسازی سوریه، گفت: اکنون فرصت مناسبی برای شرکت ها و پیمانکاران ایرانی فراهم شده تا در این بازسازی شریک شده و بتوانند عوایدی آن را به کشوربازگردانند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظام استکبار اعم از آمریکا و عوامل آن به ویژه کشورهای عربی تحمل حضور ایران در سوریه را ندارند، افزود: با توجه به حضور مستشاری ایران در بحران سوریه اکنون نیز لازم است در زمان بازسازی این حضور ادامه دار باشد.

آمریکا و مستعمرانشمقاومت بسیاری برای کم رنگ کردن حضور ایران در سوریه دارند

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه آمریکا و مستعمرانش مقاومت بسیاری برای کم رنگ کردن حضور ایران در سوریه دارند، تصریح کرد: ایران برای حضور در عملیات بازسازی سوریه با فشار بسیاری از سوی مخالفان مواجه هستیم اما با این حال با توجه به همراهی دولت سوریه باید بتوانیم سهم بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رابطه مناسب ایران با سوریه شانس مناسبی برای جذب بازارها این کشور فراهم کرده است، گفت: باید بتوانیم با استفاده از این فرصت ضمن صادرات خدمات فنی و مهندسی ارزآوری مناسبی را نیز عاید کشور کنیم.

ایران باید با دولت سوریه وارد مذاکره شده و درعملیات بازسازی این کشور نقش داشته باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه آمریکا و عوامل آن قید و شرط های بسیاری برای عدم حضور ایران در سوریه ایجاد کرده اند، افزود: در شرایط فعلی ایران باید با دولت سوریه وارد مذاکره شده و در این رابطه با تقویت دیپلماسی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کند.

وی با بیان اینکه چون دولت و مردم سوریه با ایران و حضور آن در عملیات بازسازی این کشور موافق هستند شانس بیشتری خواهیم داشت، ادامه داد: در این رابطه باید با تولید فراورده های ساختمانی با کیفیت بازارهای دیگری همچون سوریه را نیز جذب کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر برای جذب بازار سوریه و حضور در عملیات بازسازی آن مبارزه مستقیم میان ایران و سایر مستکبران در جریان است.

ارسال نظرات