در گردهمایی آزادگان سراسر استان کرمان صورت گرفت

رونمایی از کتاب زورکی خندیدیم

از کتاب «زورکی خندیدیم» روایتی داستانی از دوران اسارت محمد درویشی به نوشته الهام اسلام‌پناه رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۲۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان  در حاشیه گردهمایی آزادگان سراسر استان کرمان در ماهان از حضور یک‌هزار و ۲۸۴ آزاده در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه آزادگان دشواری‌ها و سختی‌های زیادی را بدون لحظه‌ای تزلزل در ایمانشان تحمل کردند از شهید سرلشکر حسین لشکری به عنوان اولین خلبان ارتش جمهوری اسلامی که به اسارت درآمد یاد و تصریح کرد: این شهید بزرگوار ۱۸ سال در اسارت بود.

علی شفیعی مشاور استاندار و مسؤول هماهنگی امور ایثارگران استان کرمان در حاشیه گردهمایی آزادگان سراسر استان کرمان اظهار کرد: آزادگان نقش بسیار مهمی در انقلاب و جنگ ایفا کردند.

وی با بیان اینکه اگر ایثارگری و شهامت و از خود گذشتگی این آزادگان نبود امروز معلوم نبود کشور دچار چه مشکلاتی عظیمی بود، تصریح کرد: آزادگان به تاسی از امام حسین (ع) و درس گرفتن از عاشورا درس آزادگی را آموختند.

وی گفت: آنچه امروز در رابطه با ایثارگری مطرح می‌شود با واقعیت‌های روزگار فاصله دارد و ایثارگران از امکاناتی که در جامعه مطرح است فاصله زیادی دارند واز آن محروم هستند.

شفیعی افزود: این عزیزان در آن زمان دست از همه زندگی و دنیا کشیدند و رفتند به مصاف دشمن و من معتقدم یک شب در اردوگاه سخت اسارت به همه عمر من ارزش دارد.

حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار کرمان ضمن توصیف ویژگی‌های افراد آزاده به نقش آنها در جامعه پرداخت و اظهار داشت: افراد آزاده صبر، گذشت، علم، درایت و ولایت‌مداری را به بهترین شکل نشان داده‌اند.

وی عنوان کرد: آزادگان افتخار مملکت و کشور و انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی هستند و اگر امروزه جامعه ما درگیر مسائل اجتماعی است، آنچه که می‌تواند مردم و به خصوص جوانان ما را در برابر آسیب‌ها مقاوم و بیمه کند این است که الگوهای رفتاری جامعه ایثارگری به خوبی در جامعه گفته شود.

ملانوری با تاکید بر اینکه امروز باید گفتمان ایثار، شجاعت و اهداف انقلاب به یک گفتمان اصلی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مقاومت جامعه ایثارگری و آزادگان بود که امروز کشور ما در منطقه یکی از مقتدرترین کشورهای جهان است و گفت‌وگوها و حضور ما در صحنه‌های بین‌المللی و به ویژه در منطقه تاثیرگذار است.

در این مراسم از کتاب «زورکی خندیدیم» روایتی داستانی از دوران اسارت محمد درویشی به نوشته الهام اسلام‌پناه رونمایی شد.

ارسال نظرات