مدرسه 16 کلاسه شهید رحمت الله خسرویی در روستای چشمه منتش از توابع بیجار روز چهارشنبه در مراسمی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بیجار، مسئولان محلی و استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۹۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عملیات اجرایی این واحد آموزشی سال ۸۶ آغاز شد و سرانجام پس از ۱۱ سال که اتمام آن بخاطر مشکلات مالی و اعتباری به تاخیر افتاده بود، با صرف ۱۰ میلیارد ریال در راستای گرامیداشت کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان به بهره برداری رسید.

مدرسه شهید رحمت الله خسرویی در روستای چشمه منتش با ۶ کلاس درس مقطع ابتدایی و ۱۰ کلاس درس برای مقطع متوسطه اول و پوشش تحصیلی ۱۶۰ دانش آموز منطقه توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان تکمیل و به آموزش و پرورش بیجار تحویل شد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این واحد آموزشی گفت: باید از امکانات و زیر ساخت‌های وجود جهت رفاه حال مردم استفاده کرد و نباید اجازه داد بیت المال بدون استفاده مفید، مستهلک شود.

حمدالله کریمی با اشاره به توقف هشت ساله تکمیل پروژه مدرسه شهید خسرویی اظهار داشت: این مدرسه بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال ارزش ریالی دارد که در صورت عدم افتتاح و تکمیل، دانش آموزان منطقه چشمه منتش باید برای ادامه تحصیل به شهر بیجار مهاجرت می‌کردند.

وی یادآور شد: در وضعیت اقتصادی کشور و نابسامانی‌های موجود، نباید اجازه داد بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره و زیر ساخت‌های موجود جهت رفاه حال مردم بدون استفاده، رها شوند.

کریمی تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور و مشکلات پیش رو، تکمیل و بهره برداری از چنین پروژه‌هایی باید توسط رسانه‌های مکتوب و شنیداری به اطلاع عموم مردم برسد.

وی از احیای دوباره تعدادی از پروژه‌های نیمه فعال در شهرستان نیز خبر داد و افزود: افتتاح مدرسه شهید خسرویی، شروع به کار کارخانه آرد پس از هشت سال توقف کامل، راه اندازی مجموعه تفریحی، ورزشی وانیک از ساختمان بدون استفاده سینمای شهر بیجار بعد از گذشت ۱۵ سال، تعمیر اساسی استخر ۱۷ شهریور بعد از ۶ سال تخریب با ۱۱ میلیارد ریال از جمله اقدامات عمرانی دولت تدبیر و امید در این شهرستان برای سال ۹۷ است.

نمایند مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات موجود در جامعه با حمایت و همراهی مردم و مسئولان قابل حل خواهند بود و برای رفع بهتر و دقیق‌تر آن نیازمند گذشت زمان هستیم.

وی از کلنگ زنی سالن چند منظوره روستای خاندان قلی هم خبر داد و اضافه کرد: روز پنجشنبه ۲۵ مرداد پروژه سالن چند منظوره روستای خاندان قلی کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات