مسئول نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه چابهار:

علما در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر نقش موثری دارند

مسئول نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه چابهار گفت: علما می توانند با روشنگری و بصیرت افزایی به ترویج امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۹۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵

حجت الاسلام والمسلمین قنبری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه چابهار در گفتگو با خبرنگار بسیج در چابهار گفت: علما بر اساس رسالت و وظیفه ای که بر دوش دارند باید امروزه بیش از هر زمان دیگری امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.
 
وی با تاکید بر این مطلب که رسالت علما در این زمان که دشمنان سرمایه گذاری‌های زیادی برای مقابله با ملت ایران کرده اند و تحریم ها، جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای را برای رسیدن به اهدافشان برگزیده اند بیش از هر زمان دیگری است، افزود: این قشر از جامعه با ارائه راه کار، پشتیبانی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در احیای این دو فریضتین گام بردارند.

قنبری بیان کرد: علما ارتباط مستقیمی با مردم دارند و می‌توانند با استفاده از تریبون‌ها در پاسخ به توطئه های دشمنان به ترویج امر به معروف و نهی از منکر بپردازندکه این ارتباط راه گشای نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه چابهار تصریح کرد: علما وظیفه هدایت و راهنمایی انسان‌ها را دارند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر هم یکی از احکام شرعی است که توسط علما برای مردم تشریح می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ضعف  اخلاق و فراهم شدن بستر‌ها برای زوال و انحطاط یک جامعه از عواقب بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است.
 
وی اظهار داشت: برای احیای این امر مهم باید از افراد آگاه که شناخت کامل و صحیحی از معروفات و منکرات دارند بهره گیری شود تا این واجب الهی به فراموشی سپرده نشود.
ارسال نظرات