مدیرکل بنیاد شهید یزد:

شهادت 15 آزاده یزدی در زندان‌های رژیم بعث عراق / پیکر تعدادی از شهدای آزاده به کشور بازنگشته است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: 15 نفر از آزادگان یزدی در دوران اسارات بر اثر شدت جراحات و بر اثر شکنجه در زندان‌های رژیم بعثی به شهادت رسیدند که پیکر تعدادی از آنها به میهن بازنگشته است.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۹۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، در روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به همین مناسبت در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، در خصوص تعداد آزادگان استان یزد گفت: استان یزد دارای ۷۵۴ آزاده هست که حتی برخی تا ۱۰ سال در زندان‌های رژیم بعث عراق و زیر شکنجه‌های آن‌ها به سر برده‌اند.

احمد ابراهیمی افزود: ۱۵ نفر از این آزادگان در دوران اسارات بر اثر شدت جراحات و بر اثر شکنجه در زندان‌های رژیم بعث به شهادت رسیدند که پیکر تعدادی از آن‌ها به میهن بازنگشته است.

وی ادامه داد: ۹ نفر از آزادگان یزدی نیز بر اثر شدت جراحت و شکنجه دوران اسارت پس از بازگشت به میهن به شهادت رسیدند و تاکنون ۷۰ نفر از مجموع آزادگان یزدی نیز فوت شده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم عنوان کرد: در این دیدار به مناسبت ایام سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی ۳۰۰ نفر از آزادگان یزدی حضور داشتند و از نزدیک شنونده بیانات ایشان بودند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار