فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با تاکید بر اینکه پیوند ارتش و سپاه پاسداران ناگسستنی است، گفت:باید متجاوزان را زیر پای خود له کنیم و همه نیرو‌های مسلح و رزمنده لشکر الهی هستند و امروز مقتدرانه در یک خط گام برمی داریم و برحسب نیاز‌های عملیاتی طرح‌ها را نوشته و اجرایی می کنیم.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۰۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
متجاوزان را زیر پا له می کنیم/پیوند ارتش و سپاه ناگسستنیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان در آیین تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید تیپ ۱۵۸ متحرک هجومی شهید عباسعلی کشاورزان شاهرود به میزبانی تالار کوثر این شهر بابیان اینکه کارکنان ارتش از بدنه ملت و مردم هستند که با مبارزه و ایستادگی در برابر ضدانقلاب‌ها این ثمره خون هزاران شهید را به پیروزی رساندند، افزود: آمریکایی‌ها در مقابل انقلاب اسلامی کودتای نظامی را به سرکردگی رژیم بعثی عراق طرح‌ریزی کردند که با حماسه‌آفرینی و ایستادگی نیرو‌های مسلح در صف اول مبارزه با زورگویان به شکست آن‌ها منجر شد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا بابیان اینکه نیروی‌های مسلح ارتش، سپاه پاسداران، بسیجی‌ها و نیرو‌های ژاندارمری آن زمان در برابر دشمنان و متجاوزان ایستادند، بیان کرد: به نام امام رضا (ع) عملیاتی را آغاز کردند که شکست حصر آبادان را رقم زد این از جان گذشتگان فتح المبین، فتح الفتوح و بیت‌المقدس را به وجود آوردند که در پی آن خرمشهر آزاد شد.
وی بابیان اینکه برحسب نیاز عملیاتی در ارتش طرح‌ها باید نوشته و اجرا شود، اظهار کرد: در شرایطی که گروه‌های ضدانقلاب با جبهه گرفتن در برابر انقلاب شعار انحلال ارتش را سر دادند امام راحل در ۲۸ فرودین سال ۵۸ اعلام کردند که ارتش جمهوری اسلامی باید بماند و مردم مو کلف به حمایت از آن هستند که این فرمان تاریخی خط بطلانی بر افکار بیهوده که شعار ضد ارتش سر دادند، کشید.
آذریان در ادامه تصریح کرد: با همدلی، وحدت نیروها، هدایت و رهبری ولایت‌فقیه در شرایطی که متجاوزان می‌خواستند سه روز خرمشهر را تصاحب‌شده و هفت‌روزه تهران را فتح کنند درنهایت پیروزی از آن ملت شد و حماسه‌های بزرگی به وجود آمد و اجازه ندادند وجبی از خاک ایران به دست دشمن برسد.
وی افزود: استکبار باگذشت چندین سال از جنگ ایران و عراق هنوز ملت ایران را نشناخته و همواره به بهانه‌های مختلف در حال تهدید ما است که در پاسخ آن‌ها می‌گوییم ما سربازان ولایت هستیم و تا زمانی به شهادت برسیم دست از آرمان‌های خود نخواهیم کشید.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا بابیان اینکه بعد از دفاع مقدس آمادگی خود را حفظ و صنایع دفاعی خود را به‌روز کردیم، عنوان کرد: استراتژی نوین دفاعی را در همه زمینه‌ها ایجاد شد امروز به برکت همین شرایط اقتدار جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می‌زند همه ما مدافعان حریم ولایت هستیم و در مقابل طرح‌ریزی دشمن ما نیز اقدامات خوبی را در دست اجرا داریم و کاری کردیم که چشم دشمنان این مرزوبوم کور شده است.
آذریان در ادامه تصریح کرد: دشمن امروز همه توان خود را در جنگ نرم به مرحله اجرا گذاشته است چراکه می‌داند طرح‌ریزی آن‌ها در جنگ نظامی شکست‌خورده خواهد بود و نیرو‌های دلاور ایران اجازه تجاوز به آن‌ها را نخواهند داد لذا دشمن به دنبال سو استفاده از مباحث روز است لذا در این شرایط باید کاملاً هوشیار باشیم.
وی افزود: در پاسخ به برخی افراد که گفتند در کشور نباید سپاه وجود داشته باشد، هیچ‌کس جز مقام معظم رهبری در این موارد نمی‌تواند برای ما تصمیم‌گیری کند اوایل انقلاب هجمه‌ها به سمت ارتش و امروز به‌سوی سپاه نشانه رفتند، ولی دیدند که با چه قدرت و عظمتی ارتش جمهوری اسلامی دست سپاه را در دست خود می‌فشارد و تا زمانی که رژیم اشغال گر صهیونیسم از زمین پاک نشود این دست نیز جدانشدنی خواهد بود بین ارتش و سپاه فاصله‌ای وجود ندارد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا بابیان اینکه نباید اجازه دهیم تا کسی در بین ما نفوذ کند، افزود: باید متجاوزان را زیر پای خود له کنیم همه نیرو‌های مسلح و رزمنده لشکر الهی هستند و همچنان که در دوران دفاع مقدس این اتحاد را تجربه و به پیروزی رساندیم امروز نیز باید مقتدرانه در یک خط گام برداریم و برحسب نیاز‌های عملیاتی طرح‌ها را نوشته و اجرایی کنیم.
آذریان اضافه کرد: رسیدگی به کارکنان ارتش و تغییر ساختار‌ها که از فرماندهان گذشته تاکنون در دست اجرا بوده و هست نشان می‌دهد که دشمن نمی‌تواند بر روی نقاط استراتژیک ما انگشت بگرداند چراکه در این مرحله نیز شکت خورده خواهند بود.
وی افزود: پیچ خطرناک ایجاد یاس و نام امیدی دشمن بر روی ما می‌گذرد و دراین‌بین کسانی شرمنده خواهند بود که در این جریان کمکی نکرده و به فرمایش‌های مقام معظم رهبری گوش فرا ندهند تا زمانی که هم‌افزایی در بین ما افزایش پیداکرده و از تفکر یکدیگر استفاده کنیم هیچ‌کس نمی‌تواند در جمع ما نفوذ کند.
آذریان اضافه کرد: با استفاده از طرح‌های بومی در مقابل نقشه‌های دشمن این انقلاب را به انقلاب مهدی موعود وصل خواهیم کرد خود سازمان سیا آمریکا نیز گفته بود که در ایران شکست‌خورده‌ایم، ولی ادامه می‌دهیم حال باید پرسید طرح‌های شکست‌خورده را چرا ادامه می‌دهید آن‌ها با ترفند‌های مختلف به دنبال پیاده کردن اهداف خود هستند که باید با بالا بردن توان رزمی از این تهدید‌ها به‌عنوان یک فرصت استفاده کرد.
در این نشست از سرتیپ دوم محمد غفاری فرمانده پیشین تیپ ۱۵۸ متحرک هجومی شهید عباسعلی کشاورزان تکریم و سرهنگ حجت‌الله غلامی به این سمت منصوب شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها