خبرهای داغ:
در این سمینار پاسخگو بودن از ابعاد مختلف ارزیابی شده و بر آموزش با نیاز های جامعه تاکید می شود و در این سمینار ۳ روزه ۷۷۰ نفر از ۵۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور شرکت کرده اند.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۳۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
حضور ۷۷۰ نفر از ۵۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور / حوزه پزشکی و آموزش پزشکی باید پاسخگوترین حوزه باشد 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان آذربایجان شرقی، اولین همایش پزشک پاسخگو با هدف مسئول دانستن  پزشکان مقابل مردم در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

حوزه پزشکی و آموزش پزشکی باید پاسخگوترین حوزه باشد.

محمدباقر لاریجانی، معاون آموزش وزارت بهداشت در این همایش اظهار داشت: امروزه ناچاریم با شرایط کشور این تطبیق را در حوزه های مختلف پاسخگویی در آموزش پزشکی ایجاد کنیم.

وی خاطر شنان کرد: 12 درصد از اساتید و 15 درصد از دانشجویان حوزه پزشکی، 30 درصد تولیدات علمی کشور را بر عهده دارند و این به آن مفهوم است که حوزه پزشکی و آموزش پزشکی باید پاسخگوترین حوزه باشد.

اجزای آموزشی نیز در مقابل هم پاسخگو باشند

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این همایش گفت: پاسخگویی به این معنا است که آموزش ببینند تا به نیاز های جامعه پاسخگو باشند و اجزای آموزشی نیز در مقابل هم پاسخگو باشند.

وی افزود: نتیجه این کار تربیت نیرو های انسانی است که خود را در مقابل نیاز های جامعه مسئول دانسته و پاسخگو می شوند.

ارسال 440 مقاله به کمیته های علمی و داوری

غفاری دبیر علمی همایش در گفتگو با خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی ابراز کرد: از 440 مقاله که کمیته های علمی و داوری بررسی می کنند، 22 مقاله را به عنوان سخنرانی کوتاه قبول کرده اند که در طول همایش ارائه خواهند کرد.

وی افزود: 4 خلاصه مقالات برتر دانشجویی و 18 خلاصه مقالات از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کسور ارسال شده است.

770 نفر از 55 دانشگاه علوم پزشکی کشور شرکت کرده اند

لازم به ذکر است، در این سمینار پاسخگو بودن از ابعاد مختلف ارزیابی شده و بر آموزش با نیاز های جامعه تاکید می شود و در این سمینار 3 روزه 770 نفر از 55 دانشگاه علوم پزشکی کشور شرکت کرده اند.

سومین مرحله نظام سلامت، تحول نظام آموزشی است که 12 بسته آموزشی در آن ارائه شده است که پاسخگویی یکی از آن ها محسوب می شود و زیاد بودن خدمات علوم پزشکی، ضرورت پاسخگویی را ایجاد می کند.

گستردگی حوزه آموزش پزشکی 65 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، 90 دانشگاه غیر دولتی، 250 هزار دانشجو، 18 هزار هیئت علمی و 250  بیمارستان را شامل می شود.

ارسال نظرات