رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: طی دیداری با مقام معظم رهبری مشکلات پیش روی مدارس کشور مطرح شد که معظم له راه حل این مشکلات را صحبت و ارائه گزارش به مردم عنوان کردند.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۴۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فرهنگ سدید، حبیب الله بوربور، مسئول اسبق سازمان دامپروری کشور و رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور در هجدهمین شنبه انقلاب که با موضوع رفاه و ارتقاء سطح زندگی به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد،اظهارداشت: قبل از انقلاب، برای جمعیتی بالغ بر 35 میلیون نفر، شیرخشک، پنیر، کره، تخم مرغ، گوشت و مرغ وارد می شد اما امروز با وجود 70 میلیون نفر جمعیت، قادر به صادرات در این حوزه ها هستیم.

وی اضافه کرد: 30 سال قبل برای دامداری ها، جنین، اسپرم و گاو آماده زایش وارد کردیم که در مجموع 270 هزار دام ، دو میلیون اسپرم و 100 هزار جنین وارد شد که در دانشگاه شیراز در آن زمان برروی انتقال جنین تحقیقاتی صورت گرفت تا میزان بهره وری دامداری های کشور افزایش یابد.

بوربور با اشاره به اینکه باید بررسی کنیم، کدامیک از مولفه های شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» محقق شده است، افزود: امروز کشور مستقل است و مردم از پایین ترین تا بالاترین رده مسئولان نظام را طی فرایند دموکراسی انتخاب می کنند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در کشور آزادی کامل وجود دارد به طوری که حتی در برخی مواقع موجب هرج و مرج نیز می شود و شهادت امام حسین(ع) زیر سوال می رود که اگر رژیم گذشته بود، برای جلوگیری از اعتراضات مردمی حتما برخورد می شد اما جمهوری اسلامی به دلیل آزادی حاکم، مماشات دارد.

وی اضافه کرد: بعد اسلامیت در جمهوری اسلامی، دارای سابقه 1400 ساله است و امروز مدافعانی مانند علما، روحانیون، مراجع و ... دارد اما برروی بعد جمهوریت آن هیچ برنامه ریزی و تبلیغی صورت نگرفته است، درحالی که باید احزابی در کشور وجود داشته باشند تا باکادرسازی، برنامه ریزی و ارائه تیم به اداره امور کشور بپردازند و از قبل برای رشد شاخص های مختلف به مردم تعهداتی ارائه کنند.

رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه در زمان مسئولیت 21 سال قبل وی در این سازمان، مدارس 5 نوبته فعالیت می کردند، افزود: طی دیداری با مقام معظم رهبری مشکلات پیش روی مدارس کشور مطرح شد که معظم له راه حل این مشکلات را صحبت و ارائه گزارش به مردم عنوان کردند و در این راستا جامعه خیرین مدرسه ساز کشور راه اندازی شد که امروز دارای 528 شعبه در سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: در مجموع طی آن سالها 20 هزار مدرسه با 100 هزار کلاس درس ساخته شد که معتقدم این حرکت مدرسه سازی خیرین در کشور، ناشی از دعای خیر مقام معظم رهبری در آن سالها بود.

بوربور اضافه کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز بعد از زلزله کرمانشاه در همان هفته اول، 160 مدرسه مورد نیاز را بازسازی و یا احداث کردند.

ارسال نظرات