مصری:اکنون ۹۰ درصد مناقط شهری و روستایی کشور از گاز برخوردار هستند که نسبت به پیش از انقلاب در مناطق شهری ۸۳ درصد و در روستا‌ها ۷۸ درصد رشد کرده است؛ همچنین ۸۵ درصد مناطق کشور از شبکه بهداشت و درمان برخوردارند.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۵۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فرهنگ سدید، عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بوجه مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی در هجدهمین شنبه انقلاب با موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه رفاه و ارتقاء سطح زندگی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در سخنانی گفت: پس از جنگ تحمیلی پیش بینی می‌شد که بازسازی کشور بیش از ۲۰ سال زمان ببرد، اما مدیریت جهادی باعث شد تا این زمان کاهش پیدا کند.


وی با بیان اینکه دشمن توان دیدن پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را نداشت، تصریح کرد: سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران تحمیل شد؛ نمونه آن تحریم بانک مرکزی که در دنیا بی سابقه است، اما با همه این مشکلات، محققان کشور توانستند در مولفه‌های اصلی پیشرفت، همچون توان‌های علمی، نانو، موشکی و پزشکی موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند.


مصری تصریح کرد: در دوره تحریم‌ها در امر سازماندهی بسیار موفق عمل کردیم؛ مردم سالاری ذخیره مهم انقلاب است که توانستیم از ظرفیت آن به خوبی استفاده کنیم.


نماینده مجلس گفت: ضرر جنگ تحمیلی تنها مادی نبود. سرداران بزرگی که در دوره دفاع مقدس و یا توسط ترور‌ها به شهادت رسیدند اگر در حیطه سازندگی حضور داشتند ده‌ها برابر پیشرفت حاصل می‌شد.


وی با اشاره به خدمات اجتماعی پس از انقلاب گفت: شاخص‌های برخورداری از رفاه شامل خدمات زیربنایی، آموزش، بهداشت و درمان، امنیت و ایمنی، سرمایه اجتماعی و... به صورت مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است؛ لازم است شاخص احساس نیز بررسی شود تا مشخص شود که آیا مردم، پیشرفت‌های مختلف پس از انقلاب را احساس می‌کنند یا خیر.
عضوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اقدامات خصمانه دشمنان برای انحراف افکار عمومی در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ شبکه ماهواره فارسی زبان علیه ایران فعالیت می‌کنند تا مردم احساس بدی نسبت به وضعیت موجود داشته باشند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین به شاخص‌های رفاه پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر شاخص‌های پیشرفت در انقلاب اسلامی را هر انسان آزاده‌ای بدون نگاه مغرضانه بررسی کند بی شک نمره قابل قبولی به جمهوری اسلامی ایران می‌دهد.


وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دنیا امید به زندگی است؛ ایران در دوره قبل از انقلاب با میانگین ۵۵ سال در رتبه ۱۴۲ جهان قرار داشت و بعد از انقلاب اسلامی با میانگین ۷۶ سال به رتبه ۶۳ جهان رسیده است.
مصری به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ایجاد رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: امروز ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۹۹.۵ درصد روستا‌ها دارای برق هستند که اصلا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست؛ همچنین ۱۰۰ درصد مردم شهر‌ها و ۹۱ درصد مردم روستا‌ها از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.


وی ادامه داد: اکنون ۹۰ درصد مناقط شهری و روستایی کشور از گاز برخوردار هستند که نسبت به پیش از انقلاب در مناطق شهری ۸۳ درصد و در روستا‌ها ۷۸ درصد رشد کرده است؛ همچنین ۸۵ درصد مناطق کشور از شبکه بهداشت و درمان برخوردار هستند.


مصری در پایان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مردم از مخابرات برخوردار هستند؛ قبل از انقلاب تنها ۸۳۰ هزار خط تلفن وجود داشت، اما امروز ۱۲۵ میلیون خط تلفن در کشور فعال است.

ارسال نظرات