خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی خطاب به اسرای دفاع مقدس گفت: قدرت نه گفتن به دشمن را با رفتار، کردار و سکوت خود و با تحمل تمام سختی ها و شکنجه ها در دوران اسارت نشان دادید و هرگز سر تسلیم در برابر دشمن فرو نیاوردید.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۹۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان صبح امروز در دیدار صمیمی با آزادگان بسیج و سپاه ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در 26مرداد سال 69 اظهار داشت: بازگشت اسرا روزی به یاد ماندنی و خاطره ای ماندگار برای کسانی بود که مفقود الاثر داشتند و بین اسرا دنبالش می گشتند.

وی یادآور شد: چند روز از پذیرش قطعنامه 598شورای امنیت گذشته بود که عملیات متحرک عراق آغاز شد و با نیروهای مصری و هواپیماهای شوروی سابق مناطقی از کشور ما را مورد هجوم قرار دادند و ما حتی اجازه دفاع نداشتیم که رژیم بعث عراق از فروردین تا مرداد سال 67 قریب 24هزار اسیر از یگان هایی که در حال استراحت بودند از ما گرفتند.

قاسمی با بیان اینکه بعد از پذیرش قطعنامه برخی لشکرها مانند لشکر 16قزوین و 28کردستان به طور کامل اسیر شدند افزود:  در حالیکه قبل از پذیرش قطعنامه کمتر از 20هزار اسیر داشتیم اما میز مذاکره ترفندی بود که دشمن بکار گرفت و این برگ برنده ای برای آنان شد. در سال 62 ما بیشترین اسیر را داشتیم.

وی عنوان داشت: در قرآن آمده است که آنهایی که در راه انجام تکلیف و رسالت خویش همه هستی خود را فدا کردند و از هیچ کس جز خدا نمی ترسند؛ خدا آنها را کفایت می کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام بیان داشت: رهبر انقلاب طبق تفسیر قرآن اعلام کردند که ما از دشمن نمی ترسیم. آمریکا اهل مذاکره، عهد و عمل نیست اما متأسفانه باز هم بعد از سخنرانی ایشان عده ای از مذاکره با دشمن سخن می گویند.

وی خاطرنشان کرد: اسرا با عزتی که خود آفریدند و با اقتدار و آبروی جمهوری اسلامی آزاد شدند نه با مذاکره و کار سیاسی .

قاسمی با بیان اینکه بعد از ارتحال امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تکلیف ولایت در جامعه اسلامی را پذیرفتند تا در راه امام گام بردارند تصریح کرد: با وجود اینکه کسانی که دور و بر امام بودند به راست و چپ منحرف شدند اما رهبری 30 سال ثابت قدم در راه امام ایستادند و این راه را با عزت دنبال می کنند.

وی متذکر شد: اگر بتوانیم در راه امام و حول محور ولایت حرکت کنیم می توانیم این حکومت را تحویل صاحب اصلی اش که امام زمان(عج) دهیم که پیمودن این راه سختی ها، مشکلات، مصیبت ها و خون دل خوردن ها دارد اما قطعاً پیروزی نزدیک است.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه اسرا و رزمندگان صبر، مقاومت و اتکاء به خدا داشتند خطاب به آزادگان گفت: شما جهاد کبیر را در اسارت عمل کردید در حالیکه خیلی افراد تنها شعار می دهند.

وی ادامه داد: قدرت نه گفتن به دشمن را با رفتار، کردار و سکوت خود و با تحمل تمام سختی ها و شکنجه ها در دوران اسارت نشان دادید، پوزه دشمن را به خاک مالیدید و هرگز سر تسلیم در برابر دشمن فرو نیاوردید.

قاسمی با اشاره به برگزاری اولین کنگره 2هزار شهید استان اظهار داشت: امسال فضای استان ما به برکت یاد شهدا معنوی شده است و هر شب یادواره شهدا در شهرها و روستاها داریم. تا کنون قریب 150 کتاب آماده چاپ شده است و 50 فیلم آماده کردیم و برنامه هایی در صدا وسیمای استان در حال پخش است. دانشنامه دفاع مقدس استان در حال تکمیل است.

وی خطاب به آزادگان دفاع مقدس عنوان داشت: مشکلات شما در دو بخش است که بخشی از عهده سپاه استان برمی آید مانند کارهای فرهنگی و بصیرتی که برای شما انجام دهیم اما بخشی اصلاً دست ما نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام افزود: سپاه تا سال 69 قانون استخدامی نداشته و اصل 150قانون اساسی مأموریت کلی برای سپاه مشخص کرده است اما امام(ره) در آخرین روزهای عمرشان فرمودند بسیج همچنان با قوت به کارش ادامه دهد و در آن زمان قانون سپاه در حال تهیه بود.

وی بیان داشت: در بهمن سال 69 قانون استخدامی سپاه مشخص شد و قانون جانبازان آزادگان سپاهی و بسیجی تصویب شده است. برخی اقدامات با رده های بالا است و ما تنها می توانیم اسناد و مدارک شما را جمع آوری و پیگیری کنیم که شما به حق و حقوق خود برسید.

قاسمی خاطرنشان کرد: در زمینه DNE شهدای مفقود اولین استانی هستیم که سراغ تمام خانواده های مفقودین رفتیم و این نمونه گیری انجام شده و به تهران ارسال شده است.

وی ادامه داد: پیشکسوتان سپاه و رزمندگان بسیجی دوران جنگ در استان ما امروز نیروهای مؤثر و بدنه فعال جامعه هستند و همچنان آتش به اختیار در زمینه های مختلف در راه امام و انقلاب حرکت می کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها