معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از استخراج بیش از 3 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان در 4ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۰۹۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتانیوز، ابراهیم سعدینی اظهار داشت: عمده مواد استخراج شده از معادن استان شامل مصالح ساختمانی همچون سنگ تزئینی،شن و ماسه،گچ،آهک و مواد فلزی از جمله سنگ آهن،کرومیت بوده است.
وی با اشاره به صادرات بخشی از مواد معدنی به کشورهای چین،هند و امارات متحده عربی، خاطرنشان کرد: پارسال بیش از 10 میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج شد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون تعداد 112 محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف ، 25 معدن دارای گواهی نامه کشف و 226 معدن دارای پروانه بهره برداری در هرمزگان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد.
سعدینی اضافه کرد: همچنین علاوه بر معادن دارای پروانه بهره برداری، 38 محدوده معدنی فعال دیگر نیز دارای مجوز برداشت شن و ماسه و خاک رس در استان در حال فعالیت هستند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: وجود تنوع مواد معدنی، استان را جز مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.
این مسئول یاد آورشد: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن این استان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران خارجی است.
معادن پایه در هرمزگان شامل سنگ گچ ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

ارسال نظرات