مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری دوره های جانشین پروری و پرورش مدیر در حوزه های صنعت با تاکید بر جوانگرایی خبرداد.  
کد خبر: ۹۰۴۸۰۹۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵

 

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج به نقل از شاتانیوز، ابوالفضل کیانی بختیاری اعلام داشت: یکی از وظایف اصلی و اساسنامه ای سازمان مدیریت صنعتی، پرورش مدیر و توسعه ظرفیت های مدیریتی در کشور است و در همین راستا نیز مدیریت منابع انسانی از جذب، توسعه، نگه‌داشت و خروج و نیز همه مواردی که به پرورش و توسعه منابع انسانی برمی گردد را آموزش می دهد و در راستای چنین هدفی گام بر می دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود:علاوه بر این، بر اساس مسئولیت اجتماعی سازمان مدیریت صنعتی که در حوزه منابع انسانی تعریف شده است، دوره پرورش مدیران حوزه صنعت راه‌اندازی می‌شود و این دوره برای اولین بار است که به شیوه کاملا علمی، اجرایی، کاربردی و تلفیقی مدنظر قرار می گیرد. هدف از این دوره این است که به افراد مستعد و واجد شرایط برای پست های مدیریتی در حوزه های صنعتی، موضوعات مرتبط به حکمرانی سازمانی و بنگاهی و ... آموزش داده شود که قطعا اثرات و نتایج مطلوبی را در کوتاه‌مدت و بلندمدت به دنبال خواهد داشت.

کیانی بختیاری خاطرنشان کرد: اگر مدیران مجرب صنعتی به افتخار بازنشستگی نائل شوند، آن گونه به نظر می رسد که جانشین پروری برای احراز جایگاه و سمت‌های آنها بطور صحیح صورت نپذیرفته است. با توجه به این نیاز شایسته است بخش های مختلف صنعتی از دوره پرورش مدیران بخش های صنعتی کشور استقبال کنند و مدیران خود را برای شرکت در چنین دوره‌ای ترغیب نمایند. یک روز کاری بسته به تقاضای شرکت‌کنندگان جهت برگزاری این دوره اختصاص یافته و کل دوره حدود 200 ساعت زمان می‌برد و در طول آن به متقاضیان بنگاه داری یاد می‌دهیم که چگونه حکمرانی سازمانی و بنگاهی را فرا گیرند و با اصول و مبانی مدیریت آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: محتوای دوره پرورش مدیران بخش های صنعتی کشور تلفیقی از موضوعاتی است که یک مدیر در سطوح ارشد نیاز دارد. باید بدانیم که اثر آموزش تئوریکی تنها 10 درصد است و 70 درصد دیگر مربوط به آموزش در حین خدمت بوده و 20 درصد دیگر نیز یادگیری مجاورتی است. در چنین دوره‌هایی محیطی فراهم می شود تا بر اساس شبیه سازی محیط کار، در کنار آموزش دوره‌های تئوریک فرد احساس کند به یک سازمان یا کارخانه وارد شده تا به صورت ملموس و از نزدیک فعالیت‌های مختلف را تجربه کند.

ارسال نظرات