کارشناس دینی با بیان اینکه علی رغم فشار اقتصادی روی مردم؛ امروز فخرفروشی و تجمل گرایی به ارزش تبدیل شده است، گفت: این همان آفتی است که بر جامعه اسلامی سایه افکنده است.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۰۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نهضت روشنگری با موضوع فرهنگ قناعت در جامعه صبح امروز به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت صدیقه کبری(س) قرچک در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام محمد عبدالرحیمی کارشناس دینی در این برنامه با بیان اینکه یکی از عوامل مؤثر بر روند مصرف، معرفی فرهنگ و الگوی مصرف به جامعه است، گفت: وقتی جامعه ای به دنبال تجملات و مدگرایی باشد به جامعه ای مصرف گرا تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: الگویی که غرب به کشورهای مصرف کننده معرفی می کند بر پایه رقابت و مسابقه در مصرف و تشریفات زاید استوار است، این در حالی است که الگوی مصرف معرفی شده در اسلام بر سه اصل موهبت الهی و توکل به خداوند، قناعت و تبدیل آن به یک ارزش و هنجار و پرهیز از اسراف و برقراری عدالت اقتصادی تأکید شده است.
عبدالرحیمی ابراز کرد: عده ای با گرفتن رانت های اقتصادی و سوء استفاده از شرایط اقتصادی کشور و تحمیل هزینه های گزاف بر اقتصاد به ثروت های افسانه ای دست یافته اند و علی رغم فشار اقتصادی روی مردم؛ امروز فخرفروشی و تجمل گرایی به ارزش تبدیل شده است که این همان آفتی است که بر جامعه اسلامی سایه افکنده است./

ارسال نظرات