بسیج سازمان مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات بیانیه ای را به شرح ذیل صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۶۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ ﴿توبه ۱۸﴾

مساجد الهی را فقط کسانی آباد می‌کنند که به خداوند و روز بازپسین ایمان آورده، و نماز برپا داشته و زکات می‌پردازند، و از هیچ کس جز خداوند نترسیده‌اند، و چه بسا اینان رهیافته باشند.

مسجد همواره مشعل هدایت، نشانه توجه به ارزش‌های والای انسانی، محل طرد آلایش‌های مادی، نشانگر هویت فرهنگ و هنر اسلامی و بالاخره مرکز پیشگیری و کاهش بزهکاری‌های اجتماعی است. مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین (دو نماد آخرت و دنیا) است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.

از همان ابتداء مسجد کانون بسط و توسعه فرهنگ غنی اسلامی بوده و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مسلمانان در مسجد انجام می‌گرفت و بطور کلی پایگاه فرهنگی جهان اسلام از مساجد شکل گرفته و هسته اولیه فعالیت‌های فرهنگی دین مبین اسلام در مساجد تشکیل شده است؛ لذا می‌توان گفت: اصلی‌ترین پایگاه‌های فعالیت‌های فرهنگی چه در دوران پیامبر عظیم الشأن (ص) و چه در دوران ائمه اطهار و چه در زمان حاضر مساجد بوده اند.

متأسفانه پس از گذشت سالیان متمادی، مسجد الحرام و مسجد الاقصی به عنوان دو مسجد محوری و ارزشمند جهان اسلام در چنگال و محاصره ظلم و جهل قرار گرفته و امت اسلامی از پرتو نورانی آن به گونه‌ای کامل محروم مانده اند و دشمن با علم به اهمیت این سنگر‌های الهی مساجد را مورد هدف دسیسه‌های خود همچون تفرقه اندازی میان مسلمانان و دور کردن جوانان از مسجد قرار داده است؛ لذا بر یکایک مؤمنین و امت اسلامی واجب است تا تحقق تمدن اسلامی و استقرار جامعه عدالت محور از هر اقدامی در راستای بازگشت عظمت مسجد الحرام در سرزمین وحی و آزادی قدس شریف و مسجد الاقصی در سرزمین انبیاء که در سیطره صهیونیست‌های خبیث است، فرو گذار نباشند.

امروز نیز در این جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی، دشمن قسم خورده با تکیه بر این سنگر الهی، باز می‌توان امت واحده شد و تمام توطئه‌های شوم استکبار و ایادی گمراه او را خنثی نمود.

سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان، ضمن گرامیداشت هفته جهانی مساجد و روز بسیج مساجد و محلات که یادآور حادثه اسفناک آتش سوزی مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمین توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی در سی ام مرداد ماه ۱۳۴۷ (۲۱ آگوست ۱۹۶۹ میلادی) است، از تمامی امت اسلامی بویژه بسیجیان مخلص و خصوصا نمازگزاران دلسوز استان کردستان درخواست دارد تا همواره با ارج نهادن به جایگاه رفیع مسجد، با تمامی توان، ایده‌ها و برنامه‌های خود را در راستای نیل به مساجد به طراز مورد نظر اسلام عزیز کوشابوده و همچنین از تمامی ظرفیت‌های عظیم این مکان الهی بهره برده تا با ترویج تفکر اسلام ناب و پیروی از خط ولایت و رهبری، مقدمات پیروزی نهایی حق علیه باطل و گسترش عدل و داد را در سراسر گیتی فراهم نمایند.

سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان، مرداد ماه ۱۳۹۷ مطابق با ذی القعده ۱۳۴۹ هجری قمری
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات