استاندار بوشهر با تاکید بر تامین زمین برای ساخت دبیرستان دانشگاه خلیج فارس گفت: برای ساخت این واحد آموزشی ۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۹۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکیدبر اجرای تفاهم نامه آموزش و پرورش و نیروگاه اتمی در زمینه اداره و مدیریت مدرسه شهدای هسته‌ای بوشهر اظهار داشت: این مدرسه که با همکاری نیروگاه اتمی بوشهر اجرایی شده در زمان بهره‌برداری باید  براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با آموزش و پرورش، به صورت هیئت امنایی اداره شود.

وی به قانون شهرداری‌ها مبنی بر پرداخت سهمیه آموزش و پرورش پرداخت و افزود: پرداخت عوارض شهرداری‌ها در چهار بخش پذیره نویسی، نوسازی املاک، تفکیک زمین و صدور پروانه ساختمانی باید در دستور کار شهرداری‌های استان بوشهر قرار بگیرد.

استاندار بوشهر از پرداخت 5 درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد:  براساس مفاد 13 و 16 قانون شورای آموزش و پرورش، شهرداری‌ها مکلف به پرداخت 5 درصد از محل دریافت عوارض بخش‌های یاد شده به آموزش و پرورش هستند.

گراوند با اشاره به ضرورت ساخت دبیرستان دانشگاه خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: زمین ساخت این مدرسه در شهرک نیایش بوشهر در نظر گرفته شده که با تملک زمین به‌زودی عملیات اجرایی این مدرسه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت این واحد آموزشی اعتبارات لازم اختصاص می‌یابد تصریح کرد: برای آغاز به کار این پروژه از محل اعتبارات استان 20 میلیارد ریال برای تخصیص می‌یابد.

استاندار بوشهر از تحصیل  160 دانش آموز در دبیرستان دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: این دانش آموزان در رشته‌های علوم ریاضی و تجربی تحصیل می‌کنند که 30 نفر از آنان را دانش آموزان روستایی بی‌بضاعت تشکیل می‌دهند و دانشگاه علاوه بر تامین هزینه تحصیل  غذا و خوابگاه آنان را تامین می‌کند.

گراوند دبیرستان‌های با کیفیت آموزشی را در راستای اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان دانست و تصریح کرد:  تاسیس این گونه مدارس گامی در راستای اجرای هرچه بهتر طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان است که باید از مشارکت دانشگاه خلیج فارس درحمایت از این دانش‌آموزان تقدیر کرد.

وی، با اشاره به ادامه طرح  تقویت بنیه علمی دانش آموزان بیان کرد: تدوین بسته آموزشی برای تقویت بنیه علمی همه مقاطع تحصیلی، آموزش معلمان و برگزاری کلاس‌های کنکور در راستای اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان باید در دستور کار  آموزش و پرورش استان بوشهر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات