خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری قزوین:

موضوع دفاع مقدس جای کار بسیار زیادی برای جذب مخاطب دارد

هوشمند گفت: دفاع مقدس برای ما بار مفهومی و ارزشی دارد و وظیفه ما انتقال این ارزش‌ها برای نسل جوان است و فیلم‌هایی مانند شیار 143 و تنگه ابوقریب ازجمله فیلم‌های موفق در ژانر دفاع مقدس محسوب می‌شود که بخشی را مرهون تکنیک‌ها و صنعت سینما است. =
کد خبر: ۹۰۴۸۲۰۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فیلم سینمایی تنگه ابوقریب به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی برای خانواده اصحاب رسانه در سینما بهمن اکران شد رئیس حوزه هنری قزوین در این باره گفت: «تنگه ابوقریب» ازجمله فیلم‌های موفق در ژانر دفاع مقدس محسوب می‌شود که بخشی از موفقیت خود را مرهون تکنیک‌ها و صنعت سینما است.
علی هوشمند بیان کرد: این فیلم دارای جلوه‌های ویژه فوق‌العاده‌ای است و از نظر فیلمبرداری، نوع دیالوگ‌ها، سرعت و منطق روایت کم‌نظیر است و بر دل می‌نشیند و می‌توان گفت درنوع خود بی نظیر است.
وی گفت: ارتباط مخاطب با فیلم یک داد و ستد دو طرفه است و بستگی به زمینه های شخصیتی مخاطب دارد و اگر مخاطب آن دوران را درک و درباره فضای دفاع مقدس مطالعه کرده باشد قطعاً رشادت‌هایی که در این فضا به تصویر کشیده شده را نیز درک می‌کند چرا که مجموعه هنری این فیلم، حادثه را به‌خوبی ترسیم کردند ولذا قطعاً اثرگذار است.
رئیس حوزه هنری قزوین اضافه کرد: به دلیل جذابیت و نوع فیلم «تنگه ابوقریب» مادامی‌ که به کف فروش نرسد از این فیلم حمایت می‌کنیم تا اکران‌ها ادامه داشته باشد.
هوشمند با اشاره به نقش هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس عنوان کرد: به دلیل اتفاقات جنگ‌های جهانی اول و دوم، ژانر جنگی همواره مخاطبان خود را دارد و در ایران، دفاع مقدس ژانر ویژه‌ای است که کشش دراماتیک دارد و فارغ از پرداختن به جبهه حق و باطل با هیجان همراه است.
وی اضافه کرد: دفاع مقدس برای ما بار مفهومی و ارزشی دارد و وظیفه ما انتقال این ارزش‌ها برای نسل جوان است و فیلم‌هایی مانند شیار 143 و تنگه ابوقریب ازجمله فیلم‌های موفق در ژانر دفاع مقدس محسوب می‌شود که بخشی را مرهون تکنیک‌ها و صنعت سینما است.
وی با اشاره به اینکه نسل گذشته در دفاع مقدس زندگی و حملات هوایی و فضای مهاجرین را درک کرده‌اند، عنوان کرد: تهیه و تولید کارهایی از جنس تنگه ابوقریب باید افزایش یابد چرا که در حال حاضر فاصله معناداری با دفاع مقدس پیداکرده‌ایم.
هوشمند گفت: امروزه به مدد صنعت سینما، نمایش و کتاب باید بیشتر به این مقوله پرداخته شود و جای کار بیشتر برای جذب مخاطب دارد و هنرمندان باید در این عرصه وارد شوند تا علاوه بر انتقال مفاهیم، دین خود را به شهدا ادا نمایند.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها