دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در سال جاری دوره‌های آموزشی را برای آمران به معروف در سطح استان برگزار کرده و در این راستا چهار هزار و 800 نفر را آموزش داده است.
کد خبر: ۹۰۴۸۲۲۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمود الله‌مرادی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن کوثر تبلیغات اسلامی کردستان با حضور مدیرکل، کارشناسان و روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور تشکیلات فراوانی فعالیت می‌کنند، اما تخصیص بودجه در بسیاری از فعالیت‌ها در استان کردستان بالا است در حالیکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با کمترین بودجه و اعتبار در این استان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در پنج شهر استان کردستان مشغول ساخت ساختمان امر به معروف هستیم، افزود: برای احداث این ساختمان‌ها نیز هیچ هزینه‌ای به ستاد امر به معروف استان اختصاص داده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در سال جاری دوره‌های آموزشی را برای آمران به معروف در سطح استان برگزار کرده و در این راستا چهار هزار و ۸۰۰ نفر را آموزش داده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تدوین جزواتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری دوره آموزشی مربیگری در تربیت معلم سنندج به مدت ۴۸ ساعت را از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان عنوان کرد.

الله‌مرادی عنوان کرد: من به رویکرد فرهنگی در فعالیت‌های خود معتقد هستم و اعتقاد دارم اگر نگرش فرهنگی به مسائل فرهنگی وجود نداشته باشد و مسئله‌ای را سیاسی جلوه دهیم برای امنیت مملکت مشکل ایجاد خواهیم کرد بنابراین رویکرد فرهنگی می‌تواند در پیشبرد اهداف موثر واقع شود.

وی عنوان کرد: در ستاد امر به معروف باید نگرش فرهنگی ترویج یابد و آمران به معروف و مسوولان نیز با این رویکرد فعالیت کنند.

وی تخصیص بودجه‌های میلیونی بالا برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و یا اختصاص بودجه موسیقی هنگفت به وزارت ارشاد اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد: اعتباری که به دارالقرآن تخصیص می‌یابد با بودجه‌های زیاد حوزه موسیقی قابل قیاس نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه در آستانه هفته امر به معروف قرار داریم، اضافه کرد: باید شورای هیئات مذهبی همایش پرچم‌داران بصیرت را برگزار نماید و هیئات مذهبی را در این حوزه توجیه کند.

الله‌مرادی با اشاره به بازرسی از ۴۰۰ اداره در استان و شهرستان‌های استان در حوزه امکر به معروف گفت: فعالیت‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان بررسی می‌شود و ستاد امر به معروف در این راستا بازرسی‌هایی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی استفاده از نخبگان و اساتید دانشگاهی در راستای تقویت فعالیت‌های امر به معروف را نیز از دیگر اقدامات ستاد خواند و افزود: دشمن به دنبال از بین بردن ارزش‌های دینی و اسلامی ما است و قصد دارد که همه ما از ارزش‌ها و اصولی که به آن پایبندیم عقب‌نشینی کنیم، اما لازم است همه ما هوشیارانه برای دفاع از ارزش‌هایمان گام برداریم.

*موضع‌گیری انقلابی باید از مدیران دیده شود


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این شورا بیان کرد: از مدیرانی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند توقع می‌رود که موضع‌گیری کنند و بی‌انصافی است که موضع‌گیری انقلابی از مدیران دیده نشود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی افزود: با شهادت ۱۱ نفر از جوانان در روستای دری مریوان انتظار می‌رفت مدیران موضع‌گیری داشته باشند، اما هیچ مدیری در این راستا موضع‌گیری نکرد.

در ادامه این جلسه روسای شهرستان‌ها و کارشناسان تبلیغات اسلامی کردستان نیز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات