سید ساجد یعقوبی
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: مداحان و مرثیه سرایان در راه و مکتب حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام موی خود را سفید کرده اند و این عزیزان با مدیحه سرایی در مکتب اهل بیت علیه السلام به سرمایه هایه‌های اجتماعی کشور تبدیل شده اند.
کد خبر: ۹۰۴۸۲۴۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

مداحاهان اهل بیت سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شامگاه روز گذشته همزمان با شب شهادت امام محمد باقر علیه السلام سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازاده قانع به همراه معاونین و مسئولان سپاه حضرت عباس (ع) و جمعی از پیشسکوتان بسیجی با خانواده معظم شهید والامقام داور نوری دیدار و در آستانه نکوداشت مداح اهل بیت (ع)، پیشکسوت مداحی و مرثیه سرای اردبیل حاج ارشد نوری دیدار و گفتگو کرد.

سردار بابازده فرمانده سپاه استان اردبیل در این دیدار اظهار داشت: مداحان اهل بیت اردبیل، مداحان فاخر و بی ریایی هستند که در راه و مکتب حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام موی خود را سفید کرده اند و این عزیزان با مدیحه سرایی در مکتب اهل بیت علیه السلام به سرمایه هایه های اجتماعی کشور تبدیل شده اند.

مداحان و مرثیه سرایان جایگاه خاصی نزد خدای متعال دارند چرا که این عزیزان در طول عمرشان صادقانه، خالصانه و بی ریا به ترویج پیامدهای عاشورا و فرهنگ و واقعه عاشورا با مداحی و مرثیه سرایی پرداخته اند.

مادحین و نوحه خوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان و شهدا زحمات بسیاری کشیدند و در روزهای غربت و ماه های عزا و محرم فضای جبهه ها را با نواهای خود نام امام حسین علیه اسلام عاشورایی می کردند.

وی بیان کرد: حاج ارشد نوری باخود در کنار فرزند شهیدش در جبهه های حق علیه باطل بر علیه باطل می جنگید و فرزند خود را در راه نهضت حسینی تقدیم، دین، اسلام و انقلاب کرده است.

بابازاده پیرغلام حسینی و پیشکسوت مداحی اردبیل؛ حاج ارشد نوری را یک شخصیت بزرگ مذهبی استان اردبیل نام برد و گفت: نواهای ماندگار شما در طول تاریخ ماندگار خواهد ماند چرا که شما برای مکتب اهل بیت علیه اسلام بسیار زحمت کشیده اید و این زحمات برای ما و ملت حسینی اردبیل بسیار با اهمیت و با ارزش است.

وی اظهار داشت: شما مداحان نامی استان قبل از انقلاب در دوران خفگان شاه و طاغوت نام امام حسین و ائمه را زنده نگه داشتید و بعد از انقلاب هم همیشه زیر پرچم اهل بیت این راه را ادامه داده اید و امروز ما اینجا در کنار شما حاظر شده ایم تا پیام رزمندگان عاشورایی سپاه حضرت عباس(ع) را به شما برسانیم و بگوییم که به عنوان برادر کوچک همواره در کنار شما مسیر انقلاب حسینی را طی خواهیم نمود.

ارسال نظرات