مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان لرستان گفت: ۸۰ کیلومتر از آزاده راه خرم‌آباد – اراک تا خرداد ماه سال ۹۸به بهره‌برداری میرسد.
کد خبر: ۹۰۴۸۳۶۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی علیخانی امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان که در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌هایی که در اولویت بود اقدام شد اظهار داشت: فرودگاه خرم‌آباد که حدود 70 سال به همان شکل اولیه مانده بود با همکاری وزارت راه و شهرسازی و استاندار لرستان توسعه یافت و توانستیم ارتقا کیفی و افزایش طول باند را داشته باشیم به طوری که در حال حاضر باند فرودگاه خرم‌آباد هم تراز فرودگاه تهران است.

وی عنوان کرد: بیمارستان 230 تخت خوابی بروجرد بین 18 تا 20 ماه حدود 33 درصد پیشرفت فیزیکی آن  ارتقا یافت و تکمیل شد که توسط وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به تکمیل چهارخطه‌های استان عنوان کرد: بخشی از چهار خطه‌های استان پشرفت فیزیکی خوبی داشته و بخشی نیز آغاز شده است که امیدواریم کارشان به سرعت پیش برود؛ بدهی‌های سالیان گذشته که انباشته شده بود با پیگیری‌هایی که شد خوشبختانه از اسناد خزانه استفاده و بدهی‌ها پرداخت شد.

وی بیان کرد: تنها بدهی در راستای چهار خطه خرم‌آباد- نورآباد -کرمانشاه باقی مانده که مقداری اعتبارات این پروژه ضعیف است و در مابقی چهار خطه‌ها بدهی نداریم؛ در راه‌های روستایی اتفاقات خوبی افتاده ولی بدهی راه‌های روستایی بالا است و پیمانکاران تحت فشار هستند.

علیخانی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد چهار خطه ازنا- شازند جز ردیف اعتباری سال 97  قرار گرفت و جز یک پروژه در حال حاضر هیچ پروژه تعطیل در استان نداریم؛ در بحث مسکن نیز مشکلاتی در حوزه مسکن مهر وجود داشت که خوشبختانه برطرف و بیش از پنج هزار واحد بلاتکلیف در استان تعیین تکلیف شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه املاک حقوقی بیش از  سه هزار و 500 هکتار از زمین‌هایی که در معرض زمین خواری بود تعیین تکلیف شد؛ 135 کیلومتر آزاد راه از خرم‌آباد به اراک در حال انجام است که از خرم‌آباد تا بروجرد حداکثر تا خرداد ماه سال آینده قطعه 80 کیلومتری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان لرستان خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن در حال اجرا است که از پیشرفت خوبی برخوردار است؛ بالغ بر 400 میلیارد تومان مناقصه برگزار شده که ابلاغ و برخی پروژه‌ها نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات