مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: انتظاری که از ستاد بازسازی واقعه غدیرخم و بنیاد بین‌المللی غدیر می‌رود این بوده که واقعه غدیر خم را نیز مانند حادثه عاشورا وارد متن زندگی مردم کند.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۱۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار ستاد بازسازی غدیر خم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: واقعه غدیر خم مانند حادثه عاشورا باید در متن زندگی مردم وارد شد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله غدیر خم افزود: کار بازسازی غدیر خم امری مثبت و اثرگذاری بوده چرا که صدور و ترویج جریان غدیر خم امری بسیار حیاتی و مهم است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق واقعه غدیر خم نیز مانند حادثه عاشورا در متن زندگی مردم قرار گرفته و به‌صورت مستمر تکرار و ترویج شود در مورد واقعه غدیر خم متأسفانه تاکنون فعالیت‌های چشمگیری صورت نگرفته است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: اهمیت جریان غدیر در حدی بوده که خداوند کرامت انسان‌ها را در قرار دادن امامی برای آن‌ها قرار داده و انتخاب امام و رهبر را نیز خداوند بر عهده مردم قرار نداده و این امری بوده که خداوند متعال آن را انجام می‌دهد همان‌ گونه که پیامبران نیز انحصاراً توسط خداوند متعال انجام می‌شود.

وی با اشاره به آیه شریفه ولایت خاطرنشان کرد: دین اسلام زمانی به حد کمال رسید و نعمت‌ها بر انسان‌ها تمام می‌شود که خداوند امام علی(ع) را به‌عنوان رهبر و امام جامعه انتخاب می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: انتظاری که از ستاد باسازی واقعه غدیرخم و بنیاد بین‌المللی غدیر می‌رود این بوده که واقعه غدیر خم را نیز مانند حادثه عاشورا وارد متن زندگی مردم کند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر برخی مضامین والای کتاب شریف نهج‌البلاغه ادامه داد: بعد از قرآن کریم هیچ کتابی به ارزشمندی و گران‌قدری نهج‌البلاغه وجود ندارد، جامعه شیعی باید مضامین این کتاب شریف را به‌درستی فراگرفته و بر مبنای رویکردهای آن جهت‌گیری‌های مختلف در موضوعات مختلف را تنظیم و اجرا کند.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) عنوان کرد: مسئولان باید سطح زندگی خود را در حد زندگی فقرا پایین آورده و مانند آن‌ها از امکانات و امتیازهای اجتماعی استفاده کنند تا فقر و تنگدستی در سینه فقرا سنگینی نکرده و آن‌ها را ناامید و دلسرد نکند.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: مسئولانی می‌توانند به داد مردم برسند که طعم فقر را چشیده باشند و گرنه مسئولان پشت‌میزنشین و اشرافیت خواه نمی‌توانند به حقیقت زندگی انسان‌های فقیر پی ببرند.

ارسال نظرات