استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از مجتمع صنایع شهید محسن رسولی (بنیان موتور)، ضمن تبریک 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، با تأکید بر توسعه صنعت دفاعی در استان، گفت: تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان فرصتی برای خودکفایی در صنایع مختلف است و شاید اگر این تحریم‌ها نبود طبق روال پیش از انقلاب صنایع خود را از خارج خریداری می‌کردیم.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۲۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش اظهار داشت: دشمنان ما انسان‌های وحشی و خونخواری هستند که نه تنها صنایع دفاعی و نظامی بلکه دارو را نیز برای ملت ایران تحریم کرده‌اند و در این شرایط وظیفه ماست که با وحدت و همدلی در جهت خودکفایی و در کنار آن انتقال تجربه و تکنولوژی به ملت‌های مستضعف حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: طبق آیه شریفه قرآن، باید هرچه در توان داریم خود را علیه دشمنان آماده و تجهیز کنیم که امروز این فرصت در اختیار فعالان صنعت دفاعی کشور قرار گرفته است.

خدابخش با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان به ویژه در صنعت موتورسازی، گفت: در نمایشگاه فناوری ربع رشیدی، بخش قابل توجهی از قراردادهای منعقد شده بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دفاعی بود که این موضوع نیز یکی از ظرفیت‌های استان است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با وجود این ظرفیت‌ها، آذربایجان شرقی در صنایع دفاعی کشور نقش بسیار کمی داشته و باید تلاش کنیم که با در کنار هم قرار دادن ظرفیت‌های صنعتی، بتوانیم صنعت دفاعی را در استان توسعه دهیم.

خدابخش افزود: از وزیر دفاع نیز خواسته‌ایم که از ظرفیت استان‌ها در جهت تقویت بنیان‌های دفاعی کشور استفاده کنند و امیدوارم در آینده شاهد تحولات گسترده‌ای در این حوزه در استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، با حضور در مجتمع صنایع شهید محسن رسولی، از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مجتمع قرار گرفت و از تلاش‌ها و زحمات مدیران، کارشناسان و کارگران این مجموعه قدردانی کرد.

مجتمع صنایع شهید محسن رسولی وابسته به سازمان صنایع دریایی تولیدکننده انواع موتور، گیربکس و دیزل ژنراتورهای صنعتی و دریایی با نام تجاری بنیان‌موتور است و در کنار آن بخشی از قطعات خودروهای تولید داخل کشور را نیز تأمین می‌کند.

ارسال نظرات