بانک ملی ایران با هدف افزایش سرعت گردش پول در جامعه و پرداخت تسهیلات بیشتر به مشتریان، تعداد 90 مورد از املاک تملیکی خود را طی یک سالگی دولت دوازدهم تعیین تکلیف کرده است.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۳۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نق از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای عمل به تأکیدات رئیس جمهور و ابلاغیه قانون کاهش 33 درصدی بنگاه داری سالانه بانک ها، فروش املاک تملیکی و مازاد خود را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

بر همین اساس از مرداد ماه سال گذشته تا خردادماه سال جاری تعداد 90 فقره از املاک تملیکی بانک به ارزش بیش از یک هزار و 757 میلیارد و 417 میلیون ریال به فروش رسیده است.

لازم به ذکر است همه بانک های دولتی کارگروه هایی را برای واگذاری و فروش این شرکت ها تشکیل داده اند که بانک ملی ایران یکی از موفق ترین سازمان ها در فروش و واگذاری املاک مازاد و تملیکی بوده است.

در سال‌های گذشته وضعیت بازار مسکن و ملک موجب شد که بانک‌ها نتوانند به راحتی بخشی از اموال خود به ویژه در بخش مسکن و ساختمان را واگذار کنند، اما تلاش برای واگذاری املاک مازاد از اولویت‌های بانک ملی ایران است که در این زمینه نگاه ویژه و اقدامات قابل توجه و مطلوبی انجام شده و در حال انجام است.

همچنین از آنجا که یکی از راه های رونق بخشیدن به اقتصاد، اشتغال‌زایی و خارج شدن از رکود، ساماندهی املاک و بازگرداندن آنها به چرخه فعالیت موثر و مفید است، از این رو بانک ملی ایران با هدف پرهیز از خام فروشی املاک تملیکی و جلوگیری از کاهش ارزش دارایی های بانک، عملکرد قابل توجهی در بخش املاک اقاله شده داشته و بر همین اساس در حدود یک سال گذشته تعداد 26 مورد از املاک به ارزش 76 میلیارد و 72 مییون ریال اقاله شده است.

 

این بانک حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی کشور را همواره سرلوحه اقدامات خود قرار داده و به دنبال آن است تا با فروش، مشارکت و انعقاد عقد اجاره به شرط تملیک به واحدهای اقتصادی یاری رساند تا بتوانند با اشتغال‌زایی به رونق اقتصادی و رضایتمندی هموطنان کمک کنند.

ارسال نظرات