جعفرزاده ایمن آبادی تشریح کرد:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید چهار اشکال در توزیع و پیش فروش سکه وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۶۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تحویل  سکه های پیش فروش شده که هر کدام 2 میلیون و 300 هزارتومان سود کرده است، بیان داشت: ایده دولت برای توزیع سکه جمع آوری نقدینگی بود که به نظر می رسد دراین زمینه موفق عمل نکرده است، برای درک این موضوع فرض کنید لوله آبی ترکیده است برای مهار آن اول فلکه را می بندند بعد آب را جمع می کنند، با توجه به این مثال می توان گفت دولت برای جمع آوری نقدینگی دست به قطع نزده است. 

نقدینگی به طور تصاعد هندسی  در حال رشد است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در شرایطی دولت برای قطع نقدینگی برنامه ای ندارد که پول در کشور ما در حال زاد و ولد است و نقدینگی به طور تصاعد هندسی در حال رشد و افزایش است.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: در حالی که نقدینگی در حال افزایش است دولت نمی تواند بگوید نقدینگی را جمع می کند، روند دولت مانند این است که با کاسه آب از دریا جمع می کند، هر کاری با عنوان جمع آوری نقدینگی در کشور مطرح شود، اعتقاد دارم پاسخ نمی دهد، اشتباه و خلاف است.

دولت سهوی در عامل گران شدن سکه نقش ایفا می کند

وی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه توزیع سکه، گفت: دولت سهوی در عامل گران شدن سکه نقش ایفا می کند و برای ما به التفاوت قیمت ها پاسخی نمی دهد.

جعفرزاده ایمن  آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، بیان داشت: برخی کالای اساسی مبنای ارزش برای کالای دیگر هستند، یعنی با دو برابر شدن قیمت سکه در چند ماه گذشته  رسما به بازار اطلاعیه می دهدکه قیمت کالا دو برابر شود.

افزایش قیمت سکه پیام گرانی را به بازار مخابره می کند

این نماینده مجلس توضیح داد: سکه نتوانست نقدینگی را جمع کند چرا که برای بستن نقدینگی هیچ اقدامی صورت نگرفته است، برنامه دولت ما به التفاوت این سودها اعلام نمی شود چرا که شمش با نرخ دیگر خریداری شده ضرب سکه با نرخ دیگر انجام گرفته است، از سوی دیگر افزایش قیمت سکه پیام گرانی را به بازار مخابره می کند.

سلاطین سکه  در حال افزایش هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه انتظار می رود دولت برای توزیع مجدد سکه برنامه مدونی داشته باشد تا دیگر سکه کمپرسی خرید و فروش نشود، گفت: این طور که معلوم است سلاطین در حال افزایش است و تا وقتی برای فروش برنامه نداشته باشند، همچنان با کارت شناسایی افراد فوت شده حجم های زیادی سکه خریداری می شود.

ارسال نظرات