خبرهای داغ:
معاون فرهنگی ـ. اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای برنامه‌های دهه ولایت در بیش از ۲۰۰ نقطه استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۷۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، در جمع خبرنگاران از اجرای برنامه‌های دهه ولایت در بیش از ۲۰۰ نقطه استان خبر داد و گفت: امسال نیز مانند چند سال گذشته، برنامه‌های این دهه با عنوان « جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» هم‌زمان با سراسر کشور در این استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های شاخص این دهه، در امامزادگان شاخصی چون سید علاءالدین حسین(ع)، علی بن حمزه(ع)، حرم سید تاج‌الدین غریب(ع) و امامزاده محمد(ع) قصردشت و همچنین امامزادگان شاخص هر شهرستان به اجرا درمی‌آید.

حسینی گفت: امسال همچنین همایشی برای بزرگداشت و تجلیل و تکریم از سادات در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود و در شهر شیراز نیز این مراسم فرهنگی از محل موقوفات منطبق اجرا خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: برپایی جشن‌های متنوع و برگزاری مراسم خطبه خوانی غدیر، مسابقات و توزیع بسته‌های فرهنگی، استفاده از مبلغ‌های بومی و غیربومی و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی ازجمله دیگر برنامه‌های اجراشده در این دهه است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: امیدواریم که بتوان در قالب استفاده از سخنرانان و مداحان کشوری به هر چه پربارتر شدن این برنامه‌ها کمک کرد؛ ضمن اینکه مراسم قرائت دعای عرفه با همکاری هیئت امناء و خدام حرم‌های مطهر امامزادگان شاخص در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، برنامه‌های «دهه ولایت» از روز عرفه تا روز عید سعید غدیر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها