سخنگوی کمیسیون کشاورزی، گفت: تاکنون بیش از ۹ میلیون تن گندم  از کشاورزان خریداری و حدود ۸ میلیارد تومان از ۱۲ میلیارد تومان پول آن به کشاورزان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۷۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
 
 
 

به گزارش خبرگزار بسیج، نورمحمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نشست امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: در این نشست آخرین وضعیت خرید گندم، پرداخت مطالبات کشاورزان و تعیین به موقع قیمت محصولات کشاورزی تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، بانک کشاورزی و وزارت صمت برگزار شد، گفت: نامناسب بودن روند افزایش قیمت گندم از سال ۹۵ تا ۹۷ و متناسب نبودن افزایش قیمت‌ها مبتنی بر افزایش هزینه ها و رعایت صرفه اقتصادی کشاورزان و تولید کنندگان یکی از موضوعات بررسی شده در جلسه بود.
 
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات عدم پرداخت به موقع قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی و عدم اجرای قانون برنامه مبنی بر پرداخت جریمه دیر کرد در صورت عدم پرداخت به موقع توسط دولت بررسی شد، ادامه داد: یکی از اهداف کمیسیون‌ کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان است.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فعال کردن تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی در خرید محصولات کشاورزی یکی از راه حل‌های کمک به کشاورزان است، عنوان کرد: بیشترین مشکلات تولیدکنندگان در بحث قیمت و پرداخت قیمت خرید ناشی از موانع ایجاد شده توسط سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی است.
 
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹ میلیون تن گندم  از کشاورزان خریداری و حدود ۸ میلیارد تومان از حدود ۱۲ میلیارد تومان پول گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.
 
تربتی نژاد با اشاره به اینکه اگر در اقلامی مانند گندم و شکر به خودکفایی نرسیم بایدهزینه سنگینی را متحمل شویم، ادامه داد: دولت به دنبال استمهال وام‌ها و  حل مشکل جریمه دیرکرد کشاورزان و مشکل کمبود کود و گرانی قیمت آن است.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد نارسایی‌های مربوط به قیمت، خرید و پرداخت مطالبات کشاورزان و صادرات محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری و آینده  توسط رئیس و اعضای کمیسیون با همکاری ارگان‌های ذیربط پیگیری و عملی شود.
ارسال نظرات