خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
فرمانده سپاه تهران در نشست حقوق بشر آمریکایی در شیراز:
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به برخورد ۲ گانه غرب با حقوق بشر گفت: بیشترین جنگ‌ها در ۱۰۰ سال گذشته را غربی‌ها در جهان راه انداخته‌اند.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۲۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، سردار محمدرضا یزدی بعدازظهر امروز در سومین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری با اشاره به دوگانه عمل کردن استکبار در مواجهه با حقوق بشر اظهار داشت: استکبار به تار و مار کردن مردم در اقصی نقاط جهان می‌پردازد و آنگاه هر کشوری که بخواهد از خود دفاع کند را تروریست می‌نامد.

وی افزود: امروز استکبار نفرت را در دنیا می‌پراکند و به قول رهبری در تاریخ 100 سال گذشته دنیا بیشترین جنگ‌ها را غربی‌ها راه انداخته‌اند و در تمام آن‌ها آمریکا نقش تعیین‌کننده و اصلی را داشته است.

یزدی تصریح کرد: آن‌ها وقتی از دموکراسی دم می‌زنند مدعی هستند که آرای مردم تعیین‌کننده است اما در ماجرای 28 مرداد همگان دیدند که دولت قانونی مصدق با کودتای آن‌ها کنار رفت.

این فرمانده سپاه همچنین گفت: زندان‌های مخوف اروپا و آمریکا در برابر حقوق بشر قد علم کرده است و آنان همچنان خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند و جنایت‌های بی‌شمار آنان در افغانستان، عراق، یمن، سوریه و... گواهی بر ادعای پوچ آن‌ها می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: 7 میلیون نفر تحت نظارت کیفری در آمریکا قرار دارند و 6 میلیون نفر تحت آزادی مشروط و کشتار روزانه در این کشور به‌واسطه سلاح‌های کارخانه‌ها فروش اسلحه روزبه‌روز در حال افزایش است.

یزدی ادامه داد: در دنیا 650 میلیون سلاح غیرنظامی است که 48 درصد این سلاح‌ها در اختیار مردم آمریکا است که 5 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند و در سال 2017 تعداد قربانیان سلاح در آمریکا 26 هزار نفر بوده و این موضوع فریاد مردم این کشور را نیز درآورده اما آنان توجهی ندارند چراکه با فروش سلاح سود می‌برند.

فرمانده سپاه تهران افزود: حضور آمریکا در کشورهای دیگر غم‌انگیز و تأسف‌بار است و حکومت‌هایی که فرومی‌پاشد و آنان به عوامل خود دستور سرکوب مردم را می‌دهند.

وی با اشاره به 2 نمونه از اعتمادی که به آمریکایی‌ها در عصر حاضر شده است، خاطرنشان کرد: ماجرای حمله به عراق برای همگان مشهود است و به بهانه سلاح کشتار جمعی حمله کردند در حالی که یک سلاح کشتار جمعی آنجا نبود.

یزدی خاطرنشان کرد: در ماجرای تحریم های کشور ما، مردم ما را تحریم کردند در صورتی که تحریم ها مربوط به دولت ها بوده است و باز هم از حقوق بشر دم می زنند.

وی با اشاره مجدد به برخورد دوگانه آمریکا با حقوق بشر گفت: اگر یک زن آمریکایی با مانتو و مقنعه در شهر بگردد یک قدیسه است اما وقتی اسم زنان ما می آید باید آنها به مانند زن های سینمایی خود را عرضه کنند و این برخوردهای دوگانه را در تمام رفتارهای استکبار می توان دید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار