خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: غدیر خم امری الهی است و پیامبر اکرم (ص) با بیان عبارت «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» به دستور الهی جامه عمل پوشاندند.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۴۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
واقعه غدیر امری الهی است/ولی فقیه جامع الشرایط هدایت کننده جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمد مؤمن امشب در دیدار با اعضای ستاد بازسازی غدیر با اشاره به اهمیت بازسازی واقعه غدیر و فعالیت در این زمینه اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) بر اساس دستور الهی به معرفی امام علی (ع) در غدیر پرداختند بنابراین دستور خداوند بر این امر قرار داشته و تنها خواسته ایشان نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر خم امری الهی است و رسول خدا (ص) با بیان عبارت «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» به دستور الهی جامه عمل پوشاندند.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غدیر نشاندهنده این امر است که ولایت پس از پیامبر اکرم (ص) از سوی خداوند تعیین می‌شود گفت: انسان برای دستیابی به سعادت نیازمند سرپرستی است که از سوی خداوند برای او تعیین شده است تا بتواند مسیر صحیح را به او نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در غدیر علی (ع) را به عنوان جانشین خودشان تعیین کردند و فرمودند: هر کس من مولای او هستم علی مولای او است و سپس آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» نازل شد که نشان می‌دهد ولایت علی تکمیل کننده دین است.

آ‌یت‌الله مؤمن عنوان کرد: در آن دوران ولایت امیر مؤمنان (ع) تکمیل کننده دین بود و امروز با توجه به شرایط غیبت برای این ولایت، ولی فقیه جامع الشرایط قرار داده شده تا هدایت کننده مسیر باشد.

وی بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر و تبیین معارف آن ساده نیست گفت: این واقعه در اسلام دارای جایگاه والایی است، زیرا کامل‌کننده دین اسلام محسوب می‌شود بنابراین اعتقاد به ولایت مسئله مهمی است که دین را کامل می‌کند.
واقعه غدیر امری الهی است/ولی فقیه جامع الشرایط هدایت کننده جامعه است
ارسال نظرات