خبرهای داغ:

بازسازی واقعه غدیر خم با رویکرد ادبی و هنری انجام می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار مقاله به دبیرخانه بنیاد بین‌المللی غدیر رسیده است و بازسازی واقعه غدیر خم با رویکرد ادبی و هنری انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۴۳
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
بازسازی واقعه غدیر خم با رویکرد ادبی و هنری انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسین ظریف‌منش ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: ترویج و گسترش فرهنگ غدیر مهم‌ترین رسالت این بنیاد است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به فلسفه نام‌گذاری این دهه ولایت و امامت افزود: این دهه با الهام از سخنان مقام معظم رهبری و سالروز به امامت رسیدن حضرت ابراهیم (ع) و امام علی (ع) به این عنوان نام‌گذاری شده است.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله غدیر خم گفت: این بنیاد از ۱۷ سال پیش با هدف ترویج و گسترش فرهنگ غدیر تشکیل شده چرا که این رویداد بزرگ دینی یک نقطه بی‌نظیر در تاریخ بشریت بوده که متعلق به تمام تاریخ و تمام بشریت است.

ظریف‌منش در هم تنیدگی مسئله امامت و سیاست را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: حادثه غدیر نشان می‌دهد مسئله امامت و سیاست از یکدیگر جدا نبوده و این دو مفهوم کاملاً با هم دیگر درهم تنیده و هماهنگ هستند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: در سال‌های گذشته بالغ بر ۲ هزار مقاله در همایش‌های مختلف به این دبیرخانه رسیده در حالی که در سال‌های نه‌چندان دور تعداد مقالات دانشگاهی و حوزوی در این زمینه بسیار اندک بوده است.

وی رویکرد هنری بنیاد غدیر در بازسازی این واقعه بزرگ تاریخی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حوزه کار‌های هنری و ارزشی پیرامون واقعه غدیر بازسازی این حادثه یکی از ارزشمندترین اموری بوده که در این روز‌ها انجام می‌شود که اقدامی هنری، ادبی و همراه با جاذبه‌های مختلف بوده که با مسائل تک‌بعدی تفاوت دارد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به برخی تجربه‌های موفق سال‌های گذشته در بازسازی واقعه غدیر خم ابراز کرد: بازسازی واقعه حادثه غدیر برای نهمین سال متوالی امسال نیز انجام می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار