مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

آمران به معروف جامعه را به سمت پیشرفت معنوی سوق می دهند

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: توجه به حقوق افراد از آثار اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده که مهم ترین راه مقابله و ایستادگی در برابر جنگ نرم دشمن نیز است.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۵۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی است که در زمان انبیاء و اولیاء خدا وجود داشته و این بزرگواران در راستای هدایت و ارشاد افراد جامعه خود تلاش می‌کردند، گفت: امروزه در جامعه ما اجرا و عملی شدن این دو فریضتین به عنوان یک رسالت شرعی و همگانی برای هر فردی واجب و ضروری است.

وی با تاکید بر این مطلب که متاسفانه دشمن با سرمایه گذاری‌های بسیاری که در زمینه جنگ نرم کرده توانسته افکار و اذهان نسل جوان را تا حدودی مخدوش کند افزود: افرادی که در مسیر دین و حفط ارزش‌های دینی و انقلابی تلاش می‌کنند راه شکست و عقب نشینی در مسیرشان وجود ندارد.

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به این مطلب که افرادی که در راستای پاسداری از اعتقادات و باور‌های نظام گام بر می‌دارند، و در این مسیر مخلصانه حرکت می‌کنند، مجاهد هستند ادامه داد: این افراد در راستای رسیدن به اهداف انقلاب و نظام از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد و جامعه را به سمت رشد و پیشرفت معنوی سوق خواهند داد.

معاون مردم به دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد:خوشبختانه امروزه ما شاهد فعالیت برخی از افراد تحت عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر در راستای اجرا و نهادینه سازی این فرهنگ مهم در جامعه هستیم، که با تلاش این افراد و همکاری افراد جامعه همه فرائض و واجبات بسته به این فریضه در سطح استان اجرا می‌شود.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که، ضمانت اجرایی احکام الهی بسته به امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: حرکت در مسیر فرهنگ سازی و نهادینه شدن این دو امر واجب رسالتی مهم و سنگین است که بر دوش آمران به معروف و ناهیان از منکر نهاده شده لذا می‌طلبد که این افراد با آگاهی و شناخت صحیح از معروفات گام بردارند و افراد جامعه را نسبت به کار‌های نیک و شایسته و رفتار زشت و خطا آشنا کنند.

بزمانی تصریح کرد: به دست آوردن کسب حلال، پرهیز از حرام خوری، نماز خواندن، اخلاق و رفتار سرنخ این امور و بسیاری از امور دیگر دین در اجرا و عمل کردن به این فریضتین الهی و واجب است.

وی احیاء نظم و توجه به حقوق افراد را از آثار اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و مهم‌ترین راه مقابله و ایستادگی در برابر جنگ نرم دشمن برشمرد.

معاونت امر به معروف و نهی از منکر مردم به دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان خاطر نشان کرد: برای اجرای این مهم هر فردی باید ابتدا از خودش این فریضتین را آغاز کند، تا ارشاد و تذکر لسانی در افراد دیگر هم تاثیر گذار باشد، فردی که منکری را مرتکب می‌شود در واقع جامعه را به سمت تباهی کشانده و باعث سقوط جامعه می‌شود و این موجب ضربه زدن به آزادی دیگران می‌شود.
ارسال نظرات