خبرهای داغ:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست و دیدار مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با اعضای انجمن های هنرهای تجسمی استان، گفت: انجمن های فرهنگی هنری، اتاق فکر حوزه‌ فرهنگ و هنر و اعضای این انجمن‌ها تصمیم‌سازان این عرصه هستند.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۷۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی اظهار کرد: انجمن‌ها به عنوان نزدیکترین مشاوران دستگاه با بیان مساله به بررسی راه حلها می پردازند و با ارائه راهبردها زمینه را برای دستیابی به افق روشنتری در حوزه فرهنگ و هنر فراهم می‌کنند.

وی گفت: در انجمن‌های فرهنگی و هنری که اتاق فکر حوزه فرهنگ و هنر نیز هستند، هدف ما بیشتر ارائه راهکار است تا با استفاده از نظرات بتوانیم به همگرایی، همدلی و پویایی در این حوزه دست پیدا کنیم.

محرمی ادامه داد: تدوین برنامه‌های کوتاه مدت تاثیر گذار و بلند مدت راهبردی می‌تواند قدم‌های مهمی را به وجود آورد تا با خرد جمعی و کار کارشناسی شده در این اتاق فکر، موانع را شناسایی و مشکلات موجود را تا حد امکان از بین ببریم و با توجه به ظرفیت‌های موجود، حوزه فرهنگ و هنر را ارتقا و توسعه بخشیم.

وی افزود: رسالت ما حمایت از انجمن‌ها براساس مقررات است و  این انجمن‌ها نیز در راستای یک سری بایسته‌ها که نتیجه آن توسعه و تعالی است پیش می‌روند.

 محرمی با اشاره به پیشنه‌ی غنی فرهنگی و هنری و همچنین پتانسیل بالای استان در این راستا،‌ گفت: با وجود هنرستان‌هایی با قدمت یکصد ساله و دانشگاه نبی‌اکرم، ‌دانشگاه هنر اسلامی و آموزشگاههای هنری متعدد در سطح استان و تربیت هنرمندان فرهیخته و توانمند، تبریز در حال حاضر چیزی کم از گذشته‌ی پرافتخار خود ندارد.

وی همچنین  از اجرا و تدوین اساس نامه انجمن هنری سه رشته تصویرسازی، گرافیگ و نگارگری در استان خبر داد و گفت: اساس نامه سه رشته هنرهای تجسمی در استان تدوین و هیئت موسس آن ها شکل گرفته که امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری شاهد آغاز فعالیت این انجمن ها باشیم.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد توازن و توجه ویژه به ظرفیت های هنری شهرستان ها است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت های ویژه شهرستان ها در هنرهای تجسمی، انجمن های هنری رشته های مختلف شهرستان های مراغه، اهر، مرند، میانه و ملکان در دو سال گذشته به طور مستمر فعالیت خود را ادامه داده اند که به تازگی در این شهرستان ها انجمن عکاسی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: با توجه به سیاست های کلان نظام و اهتمام ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عرصه هنر، نگاه این اداره کل به انجمن های هنری، عاری از نگاه شعاری و کاریکاتوری است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر این باور است که انجمن های هنری و امور مربوط به این حوزه همواره باید در اولویت قرار گیرند که تا به امروز نیز تلاش کردیم در کنار هنرمندان بوده و روند فعالیت آن ها را تسهیل بخشیم.

محرمی در پایان تاکید کرد: به همت هنرمندان استانی، شاهد فعالیت ١١ گالری در استان به خصوص در کلانشهر تبریز هستیم، همچنین در پنج سال گذشته با افزایش ٧٠ درصدی جذب هنرجو در آموزشگاه های هنری که نقش اصلی و اساسی در پرورش نیروهای هنرمند جوان دارند مواجه بودیم.

در این نشست روسای انجمن‌های هنرهای تجسمی به بیان دیدگاه ها و مسائل پیش روی انجمن‌ها پرداختند.

ارسال نظرات